BasBQ
Beef en Steak

4 kilo VIPs

Om 18.30 tikten ze de 90 graden aan, 2 graden te laat omdat ik nog van mijn Tok zat te nommen  ;)

Uurtje rusten:

IMG_4133_zps4e401613.jpg


IMG_4134_zpsa3f15c63.jpg


Daarna was het tijd om er een eind aan te trekken

IMG_4138_zps31e0cdb5.jpg


IMG_4136_zps90b1dada.jpg


Alsook de eind sausjes zijn klaar.

Een op basis van Killer Hog voor de liefhebbers van zoet en een op basis van Sotckyard Hill Country. Die laatste icm de Magic Dust variant is een winner voor mij. De eerste hap zoet, daarna een lekker zuurtje, het bittertje van de rook en op het eind een zeer verrassende scherpe byte >:)

Toch nog even over het vlees. Het was duidelijk TE vet. Ik had getrimmed maar binnen in zaten blijkbaar ook nog grote hompen. Dit heeft er voor gezorgd dat het vlees niet makkelijk uit elkaar te trekken was. Voordeel daarentegen was wel dat het mega sappig is, maar wellicht dat dat toch meer door het inpakken komt. Wellicht dat iemand anders daar eenzelfde of iig meer ervaring mee heeft?
 
Dat is ook Frits' en mijn ervaring op de Jack, daar hadden we Berkenshire butts en daar bleven ook grote hompen vet inzitten...
 
Het ziet er heerlijk uit. Vast aan het smullen nu!
 
Wat was je adres ook al weer?? :))
 
Jappert zei:
Toch nog even over het vlees. Het was duidelijk TE vet. Ik had getrimmed maar binnen in zaten blijkbaar ook nog grote hompen. Dit heeft er voor gezorgd dat het vlees niet makkelijk uit elkaar te trekken was. Voordeel daarentegen was wel dat het mega sappig is, maar wellicht dat dat toch meer door het inpakken komt. Wellicht dat iemand anders daar eenzelfde of iig meer ervaring mee heeft?

TE vet kan dus ook een probleem zijn. Was het uit elkaar trekken over het geheel lastig of alleen bij de vet hompen?
Dat klinkt als of je snel nog een keer moet proberen met twee verschillende stukken vlees ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan