BasBQ
Beef en Steak

3kg spareribs op de WGA πŸ–

Gaaf man. En blij met je post ! Onlangs ook een WGA gekocht, en vroeg me af of het zou werken om de ribs op het kolenrooster te zetten. Top :D
 
Ik heb nog 2 vragen. Wil dit ook gaan proberen, maar vroeg me af of het Alu folie helemaal onder de kolen ligt ? En Heb je de schuiven aan de onderkant aan beide kanten hetzelfde staan ?
 
Dank! Nee alu folie is zo een klein bakje waar je aardappeltjes ofzo in kan doen. Heb er een schotje van gemaakt. Wel de plaat onderin de WGA bedekt met alu folie ivm schoon houden.

schuif aan de briketten kant open en aan de ribs kant dicht. Ventilatie boven de kolen dicht en boven de ribs open. Anders nog? πŸ˜‰
 
Ben er helemaal blij mee ! Echt top. De onderste schuiven alletwee aan 1 kant open ? Bedankt !
 
Heel netjes gedaan. Ik heb er nog geen een. Ga toch twijfelen.
 
Wow, dat is een hele slimme oplossing. Ben zelf ook groot fan van de #wga. Volgende maand gaat je mee op vakantie en mijn eerstemaaltijd is dus al bepaald

Paar vraagjes; die snake lijkt me wel lastig op zo'n klei oppervlak? Zat zelf aan minion te denken.

Zou simpel alufolie ook werken als scheiding tussen rib en kolen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ribbetjes zien er goed uit. Ook maar eens gaan proberen op de wga.
 
Wow, dat is een hele slimme oplossing. Ben zelf ook groot fan van de #wga. Volgende maand gaat je mee op vakantie en mijn eerstemaaltijd is dus al bepaald

Paar vraagjes; die snake lijkt me wel lastig op zo'n klei oppervlak? Zat zelf aan minion te denken.

Zou simpel alufolie ook werken als scheiding tussen rib en kolen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hoi! Ja, het is een fantastisch apparaat!

Ik heb de kokosbriketten erin gelegd over het gehele indirecte gedeelte. Aan het begin 1 wokkel aangestoken en gewacht tot deze was gedoofd. Het lijkt dan alsof er niets gaande is, maar geloof me. Na een uurtje zit je mooi rond de 120/150. En dat houdt hij lang vol 😊

Alufolie ook prima geschikt (dubbellaags), denk ik. Ik vind zon bakje vouwen makkelijker qua stevigheid πŸ˜‰
 
Heel knap gedaan zeg. Die WGA's zijn echt super!
Absoluut! (Sta deze week op de camping πŸ˜‚)

Zalm met Hasselback aardappeltjes en gestoofde prei!
C4CB24B8-F551-4A07-87EB-2320AA6E7F8E.jpeg

7DCC34F8-BE36-48B9-9288-F3E612167156.jpeg

93F075FB-E023-4781-B2EF-5252954EB372.jpeg


Picanha met salsa en nachochips!
067CBB4A-6B5F-4B21-BF8A-AFDEB2B32591.jpeg
C067B3D7-485F-48D4-8797-6D00CA6DD543.jpeg


Ik maak er nog aparte draadjes van als ik thuis ben πŸ˜‰
 
Terug
Bovenaan Onderaan