BasBQ
Beef en Steak

3-2-1 Makro Ribs

 

nza125

Sprokkelaar
Berichten
41
4 weken geleden 5kg ribs gekocht bij de Makro (frozen) om bij zin wat ribs te maken, 2 weken geleden al een test gedaan maar na 2-1-1 was ik niet tevreden, ik houd ervan dat het vlees ineens los komt van het bot, wel met een bite. Maar vandaag een rematch dus om 12:30 lagen de gerubte ribs op de Grill Guru bij 100 graden. Nu wel eerst 3 uur aangehouden en daarna ingepakt met boter, bruine suiker en appelsap. Toen 1:45min op 100/120 graden gehouden, viel me mee ondanks de wind. Daarna met kunst en vliegwerk heel gehouden en nog een uurtje naked op de Q. Aflakken na 30 minuten en ze waren klaar. Gewoon een gemengde salade gemaakt en supercrunch ovenfrites erbij.
Ik was blij met het resultaat, mals van het bot en supervee smaak, het beetje appel rookhout zag ik mooi terug in de kleur en smaak. Missie geslaagd.
de1cf8744e9d800551e3e694871be66d.jpg
a1e18c7278a67c86ba61b811131c2f5d.jpg
013bdf44ffe3331484cca954e96088e2.jpg
d4d08fd465f46d46b2971b79b66f9866.jpg
7afc20aba02daea85d5c9b3a7fd54fb5.jpg
56b5ef0fc3bc6f4216e2b1ae89cbdb74.jpg
a90390c50d8627aabc444d5a2faeb040.jpg
9d7e37aa0b3b504af75d254618294ebc.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik snap er niks van hoe de app de foto?s indeelt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Die zien er prima uit, te laat om er een stukje van mee te pikken zie ik. :D
 
Ribs altijd lekker. Je wilt niet anders meer dan zelf gemaakte........
 
Lust ik wel!
 
Lekkere Ribs. Zien er goed uit. En idd mooie kleur. Zelf ribs maken op de Q is goud. Ik bestel nooit of te nimmer nog ribs als ik uit eten ben.

Dat met die foto?s. Ik selecteer de foto?s apart als ik via TapaTalk upload. Een voor een selecteren en formaat kiezen. Staan ze altijd op volgorde. Wel even wat meer werk...
 
Bram zei:
Lekkere Ribs. Zien er goed uit. En idd mooie kleur. Zelf ribs maken op de Q is goud. Ik bestel nooit of te nimmer nog ribs als ik uit eten ben.

Dat met die foto?s. Ik selecteer de foto?s apart als ik via TapaTalk upload. Een voor een selecteren en formaat kiezen. Staan ze altijd op volgorde. Wel even wat meer werk...
Top, dat zal ik de volgende keer proberen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Super lekker en de ribbels zien er top uit!
Ik sluit me aan wat Bram zegt. Spareribs eet ik niet meer in een restaurant. Thuis op de bbq zijn ze toch het lekkerst. Los van de smaak geeft het ook veel meer vrijheid in de keuze voor eigen rub en saus.
 
Ziet er heerlijk uit en het klopt inderdaad zelf gemaakte ribbels zijn de lekkerste ribbels.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Mooie spareribs zeg, heb er zelf goede ervaringen mee met de ribs van de makro. En altijd makkelijk zo'n voorraadje in de vriezer.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Bassie@79 zei:
Zijn dit de ribben uit de diepvries in de witte doos?
Ja maar ik heb de rode ook gehad. Die zijn kleiner en zit minder vlees aan.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Lekker hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
zien er goed uit.
en dat het de ene keer beter lukt dan de andere keer, das ook logisch. je heb te maken met een natuurproduct, wisselende omstandigheden zoals kou en wind, enz.
zo blijf je experimenteren  :D

maar zelfs mijn slechtste resultaat (ze waren taai maar wel lekker) konden zich makkelijk meten met ribben uit een gemiddeld restaurant.
nee, ribben bestellen we niet meer in een restaurant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan