BasBQ
Beef en Steak

2e keer Pulled Pork

 
 

rubenveraart

Kooltjesharker
Berichten
244
Een maandje terug mijn eerste Pulled Pork gemaakt. Vandaag staat de tweede op het programma. Leermomenten van de vorige keer:
- Meer rook in de eerste drie uur (je proefde de rook nauwelijks terug in het gepullde)
- Betere (langer brandende) briketten

We zijn inmiddels gestart met 7 brandende vuur&rook-dammers. Tikkeltje te weinig, dus het geduld wordt op de proef gesteld. Als goedmaker alvast foto's van begin en het halffabricaat:

IMG-20160606-WA0038_zpskvf6bqr8.jpg

IMAG1167_zpsyowc68ne.jpg


Ik hou jullie gedurende de dag op de hoogte. E.t.a. : 17:30u

 
Have fun!
 
ik ben benieuwd, je hebt goed weer lekker onderuit te gaan zitten wachten op het eind resultaat.
 
Zo. Daar zijn we dan. Gister te druk geweest met van alles en nog wat rondom de Q, dus geen tijd gehad om foto's te delen. Bij deze haal ik dat even in.

Ik kreeg de temperatuur het eerste uur wat slecht omhoog. Ik had eigenwijs te weinig brandende vuur&rook (dammers) briketten gestapeld in mijn snake. Uiteindelijk opgelost door nog twee kolen erbij te leggen en de snake wat dikker te maken. Toen die eenmaal ging was de Q goed op temperatuur te houden. Vele malen beter dan de fire-up kokosbriket.

Het stuk was veel vroeger klaar dan verwacht. Ik hoopte op ongeveer 17:30. Maar dit was rond 16:45. Weinig last gehad van de zone. Mijn bezoek kwam pas rond 18:45/19:00 uur. Dat betekende bijna 2 uur wachten. De PP goed ingepakt in folie, twee handdoeken en in een tempex bak gelegd. Zelfs na 2 uur was die nog prima op temperatuur.

Foto's of anders is het niet gebeurd:

IMAG1168_zpsilcid9la.jpg

Stukkie vlees voor de glace

IMAG1169_zps752ghtxm.jpg

Stukkie vlees na de glace

Het pullen aan tafel gedaan, onder toeziend oog van de bezoekers. Ze waren er stil van. Na het pullen  en toevoegen van de eindsaus ziet het er dan zo uit.
IMAG1171_zpspoqa7lnt.jpg


IMAG1175_zpsiqwiwsj8.jpg

Foto van het broodje is mislukt. Het smaakte erg goed. Veel beter dan de vorige poging.

Naamloos_zpskzuuwstn.jpg

Dan even de statistieken. Twee meet-momenten gemist omdat ik de deur uit was.

Naast de PP was er ook nog een Picanha. Deze heeft bij een dome temp tussen de 90 en 100 ongeveer 55 minuten over gedaan. Daarna afgevlamd op de WGA.
IMAG1174_zps6yd7wtze.jpg
 
dat is smullen geweest
 
Pulled pork is altijd lekker en picanha een spektakel met toeschouwers.
 
Lust ik wel
 
Mooi man! Dat moet vast gesmaakt hebben! Heb je nog plaatjes van je garing van de picanha?
 
Herkenbaar, die snake met te lage temperatuur :)
Hoe dik heb je de snake uiteindelijk gemaakt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
BeeJee78 zei:
Herkenbaar, die snake met te lage temperatuur :)
Hoe dik heb je de snake uiteindelijk gemaakt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uiteindelijk 2*2 en een enkele rij er bovenop.
 
Ziet er goed uit! PP blijft toch wel een topper vind ik zelf altijd. De picanha ziet er ook heerlijk mals en sappig uit!
 
Lekker hoor, ziet er allemaal goed uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan