BasBQ
Beef en Steak

2e keer pulled pork

 
 
 

smeinkie

Pitmaster
Berichten
615
Gisteren de visite op de verjaardag van mijn dochter mogen verblijden met een broodje pulled pork. Ik heb voor de veiligheid het recept van Noskos nog een keer gebruikt. Dit recept was me de eerste keer erg goed bevallen.

In tegenstelling tot de eerste keer heb de procureur nu wel geinjecteerd (leuk werkje trouwens :D)



Na het injecteren insmeren met de rub:



Zaterdagochtend de bbq aangestoken en na een goed half uur het vlees erop. Na 5 uur had ik een kerntemperatuur van 69 graden en insmeren met de glaze:



En toen begon het lange wachten. De eerste keer pp had ik "the zone" niet echt kunnen ontdekken, die run verliep een stuk sneller. Maar dat was nu wel anders. Van de 69 graden liep hij terug naar 67. Welkom in "the zone"............................. Uiteindelijk ingepakt en verder weer rustig laten doorgaren.

Het eindresultaat met de saus was weer geweldig. Ik weet niet of het door het injecteren komt, maar wat was deze sappig!

 
Heerlijk!! Ga volgende week ook weer na het zien van dit. Toch heb ik na 2 broodjes altijd wel genoeg van de typische smaak en geef ik de familie de resterende 1,7 kg mee... :-(
 
lekker hoor, ik hou er van
 
Lekker!
 
Mooi, visite zal genoten hebben
 
Helemaal top!
 
Terug
Bovenaan Onderaan