BasBQ
Beef en Steak

2e keer pulled pork volgens noskos wedstrijd recept

 

Klumsy

Tondelzoeker
Berichten
8
hey allen!

Vandaag vroeg op gestaan om voor de 2e keer pulled pork te maken,

dit volgens het recept van BBQ nl/Noskos de wedstrijd pulled pork. die was de eerste keer geslaagd dus samen met de coleslaw en de uitjes in het zuur mijn ouders/broer en zus blij gemaakt.

het ging wel niet helemaal goed en misschien hebben jullie een tip voor mij.

- nadat ik de varkensnek in de folie had gewikkeld kreeg ik mijn kamado niet meer boven de 85 graden. uiteindelijk de platesetter e.d. er even uitgepakt en zag ik dat eigenlijk de kolen aan de zijkant niet door het middelste vuur aan werden gestoken. ik gebruik een kolenmandje zonder divider in het midden maar dit is niet de eerste keer dat ik hier last van heb. ik gebruik " kamado kolen" van die vrij groten brokken.

de foto's zijn niet van de beste kwaliteit ik voel mij altijd een beetje vreemd als ik fotogeniek met eten bezig ben :)

Gisteren geïnjecteerd en voorzien van de rub daarna goed ingepakt
20220312_140322.jpg


even bewonderen


20220313_083834.jpg


na 5 uurtjes op de BBQ

20220313_140150.jpg


Voor het inpakken met folie

20220313_160930.jpg


na het rusten

20220313_184909_03.jpg


effe de handen uit de mouwen,
IMG-20220313-WA0006.jpg

en het eind resultaat.
20220313_190126.jpg


al met al van half 9 tot ongeveer half 7/7 uur bezig geweest.

:) had graag nog de broodjes opgemaakt voor een Instagram foto maar er waren een paar mensen hangry die wilden eten.
 
Wat je temperatuurprobleem betreft, daar durf ik niet veel over te zeggen. Dat kan meerdere redenen hebben.
Alleen ben ik benieuwd hoe lang je probe van je thermometer is, want 't lijkt nu net alsof ie er bijna helemaal doorheen geprikt is?
Hij werkt 't beste als 't puntje in 't midden van je vlees zit, daar zit namelijk de voeler in.
 
mischien geeft de foto een vertekend beeld want hij ligt er vrij vlak in, de volgens de specs is hij 11.5 cm dus hij zit er circa 5cm in zoals ik het kan zien.
 
mischien geeft de foto een vertekend beeld want hij ligt er vrij vlak in, de volgens de specs is hij 11.5 cm dus hij zit er circa 5cm in zoals ik het kan zien.
Dan heb ik niets gezegd!
 
Dat ziet er goed uit ondanks de issues met de temperatuur.
 
ziet er goed uit hoor.
en ook dit was weer leerzaam. ondanks je temp issue is tie toch gelukt. procureur is dus redelijk vergevingsgezind. ook dat is handig om te weten
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Mooie Pulled Pork, gefeliciteerd met je Knor.
Ik zou zo 1,2,3, niet weten waar het vreemde brandgedrag van je kolen vandaan komt.
 
Altijd leuk om te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan