BasBQ
Beef en Steak

2300 gram angus shortrib

 

Snell

Tondelzoeker
Berichten
9
Goedemorgen mede bbq’ers

Het is al eventjes geleden maar met de kerst heb ik even mogen spelen met de kamado van mijn schoonvader. (Hij moest en zou een bbq hebben maar dit was de eerste keer dat die überhaupt aangestoken is)
Na een hoop soorten vlees gezien te hebben had ik mijn focus gericht op shortrib. Dit omdat ik dit een keer in een restaurant gegeten heb en ach wat was dat heerlijk.

Na heel veel verschillende filmpjes gezien te hebben en recepten te hebben gelezen ging ik maar beginnen. Wel spannend om voor het eerst gelijk zo’n groot stuk te gaan maken.. maar het is gelukt. Na 9,5 uur op de bbq te hebben gelegen en een kerntemp van 93 was dit stukje vlees doorslag gevend om dit vaker te gaan doen.
Al met al was dit een heerlijk kerst diner.


0FBF6479-68C8-44C8-BD9F-C04202C4CDF0.png

9CFFE69B-2E05-44B2-A29F-7326EE48FDCE.jpeg

8A085F93-E517-4CEA-A260-D132DA70D51E.jpeg

64CB76E9-DB14-4EFC-A464-E8CFEF1069B9.jpeg

0EA88D6F-B683-4EE6-BEE7-D00ED1632CD7.jpeg

042B43A5-34D1-4277-A9D7-BCDC36F75116.jpeg

F650C8EE-5836-4EEB-B413-23B340CA6EF8.jpeg


07E8056B-7385-4EFC-BB46-6D0DA29319B3.jpeg


AA532EFE-F77F-4C65-8F70-CA018246FCA7.png
 
Dat is een mooie rib geworden.
Jullie hebben zo te zien lekker gegeten!
 
Opmaak is geweldig en ziet er zeer smakelijk uit. Prachtig kerstfeest geweest in erm maart??? 😝
 
Dat moet wel lekker zijn.
Denk er net aan dat een vriend nog 6,5kg Wagyu short ribs in de vriezer heeft steken, bestemd voor mijn kamado.

Thanx voor ff te delen, want was dat al ff vergeten.
 
Dat moet wel lekker zijn.
Denk er net aan dat een vriend nog 6,5kg Wagyu short ribs in de vriezer heeft steken, bestemd voor mijn kamado.

Thanx voor ff te delen, want was dat al ff vergeten.
Wow 6,5 kg, ik heb maar 800 gram. In ieder geval enjoy.
 
Wow 6,5 kg, ik heb maar 800 gram. In ieder geval enjoy.
Ze hadden me wat verkeerd begrepen. Dus 5 lange ribben. Paste zelfs niet in mijn vriezer. Bij hem wel gelukkig.

Maar geen idee of ik hem op de bbq krijg. Denk net niet en dus mss doorzagen als hij bevroren is.

Heb ‘m 1 x gezien en denk dat het een blok is van 45 x 45cm of zelfs nog groter.
 
Ze hadden me wat verkeerd begrepen. Dus 5 lange ribben. Paste zelfs niet in mijn vriezer. Bij hem wel gelukkig.

Maar geen idee of ik hem op de bbq krijg. Denk net niet en dus mss doorzagen als hij bevroren is.

Heb ‘m 1 x gezien en denk dat het een blok is van 45 x 45cm of zelfs nog groter.

Mocht het nodig zijn stel ik de big Joe wel ter beschikking. 😉
 
Dat zijn puike ribben.
Lekker. Komen binnenkort hier ook weer op het menu.
 
Ze hadden me wat verkeerd begrepen. Dus 5 lange ribben. Paste zelfs niet in mijn vriezer. Bij hem wel gelukkig.

Maar geen idee of ik hem op de bbq krijg. Denk net niet en dus mss doorzagen als hij bevroren is.

Heb ‘m 1 x gezien en denk dat het een blok is van 45 x 45cm of zelfs nog groter.
Verkeerd begrepen?
45x45... 🤪🤣 of groter......😳😳
Jij gaat in ieder geval veel mensen blij maken bij je volgend dinertje.
 
Heerlijk ziet het er uit. Staat ook echt op mijn lijstje Short Ribs. Top gedaan
 
Verkeerd begrepen?
45x45... 🤪🤣 of groter......😳😳
Jij gaat in ieder geval veel mensen blij maken bij je volgend dinertje.
We zijn eigenlijk maar met 4 mannen. Mss dat ik hem in 2 zaag als ie nog bevroren is en 1 deel voor een andere keer. Nog geen idee.
 
We zijn eigenlijk maar met 4 mannen. Mss dat ik hem in 2 zaag als ie nog bevroren is en 1 deel voor een andere keer. Nog geen idee.
Je kan 'm ook malen tot burgers.. Dat wordt ook veel gedaan in de usa dacht ik.. Maar kan zijn dat je dat zonde vind..

On topic ;
Ziet er mooi uit. Als je schoonvader hier niet mee geïnspireerd hebt om er meer mee te doen..
 
Dat zijn wel super mooie ribben zeg.
Complimenten
 
Terug
Bovenaan Onderaan