BasBQ
Beef en Steak

1ste run SB Lumberjack && 1ste BeerCanChicken

 
 

kokmetbaard

Sprokkelaar
Berichten
25
Dat ding moet ik toch eens aanslingeren voor de eerste keer en dat kippetje ligt al zeker 1 dag in de vriezer te gluren en ik heb dat dus nog nooit gemaakt.
Maar nu, nu NU krijg ik een STICKERRRRRR!

Tenminste, dat hoop ik dan maar. Ik zal dit topic bijhouden met de vorderingen en het uiteindelijke resultaat.

Snel een paar blikken van het enige echte goeie bier uit de koeling getrokken, de kip (gisteravond stiekem al) laten ontdooien en dan ga ik nu maar eens marineren.
IMG_8926.jpeg
IMG_8925.jpeg
 
Leuk. Ik ben benieuwd naar het resultaat
 
Bier uit blik smaakt pas na de 3e 😜 maar om nou prima bier onder het kippie te steken?
Succes met de run, de eisen voor de sticker zijn al wel bijna behaald, al zien wij hier graag het eindresultaat shinen met een krokant korstje...
 
Ik ga je alvast feliciteren met de sticker ;) Hopelijk heb je zo een smakelijk eindresultaat.
 
Ik ben benieuwd. Heb je je al eens afgevraagd wat de kip er van vindt?
 
Cool! En hoe bevalt zo'n lumberjack?
Goed!

De rooksmaak is wel echt anders dan een kamado, maar ik heb gelezen dat je nog van die pluimen hebt die er bij in kunnen. Kan ook aan de blend liggen, de rub was aardig heftig, met appel en kers is de rooksmaak dan echt heel licht. Volgende keer met hickory of mesquite proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Knut
Hey gefeliciteerd met je tokkie! Ziet er erg lekker uit die chickie! (y) 🔥
 
kippetje ziet er goed uit! welkom bij de tokkies ;)
 
Mooie run met je nieuwe Q. Fijne manier om hem eens lekker vies te makken met z'n dirty chick.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan