BasBQ
Beef en Steak

1ste Rib-lunch van 2016

 
 

rubenveraart

Kooltjesharker
Berichten
244
Zondagmorgen, 8 uur. Gelukkig begon het zonnetje al een beetje te schijnen, want met een buitentemperatuur van -1 graad zou het hard werken worden om de weber stabiel op temperatuur te houden. Ondanks de koude situatie de kolen aangestoken, bbq in gereedheid gebracht, ribs uit de koeling gehaald en gestart met een low-slow-sessie.

Ik heb de versie 1,5-2-1 aangehouden. De eerste 1,5uur redelijk steady op 110 graden kunnen houden. Daarna (met het openen van de deksel, het er afhalen en terugleggen van ingepakte ribben) daalde de temperatuur tot 80/90 graden. Dit was direct een mooi moment om nieuwe kolen bij te vullen.  Helaas duurde het nog even voordat de temperatuur omhoog kwam. Niet getreurd, dan duurt het maar wat langer. Het voordeel was wel dat na de 2 uur, de kolen goed branden en ik de temperatuur heb laten opklimmen. Het laatste uur afgelakt op 150 graden waardoor er een mooi zoet-pittig korstje op de ribs kwamen.

Tussendoor had ik genoeg tijd om maiskolfjes te koken in bouillon. Zie onder het resultaat.

20160117%20Rib-lunch01_zpsgc1auk5e.jpg


20160117%20Rib-lunch02_zps1ug6qoty.jpg


20160117%20Rib-lunch03_zpsysterwf2.jpg

 
altijd lekker  :)
 
Lust ik wel
 
Lekker hoor! Krijg spontaan zin in ribbetjes!
 
Lekker hoor!
 
Dat zijn de betere lunches. Lekker hoor.
 
Ribbels als lunch...  geniaal!  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan