BasBQ
Beef en Steak

1ste Pizza BGE

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Heb al weleens pizza gemaakt, maar nu voor het eerst op de BGE.... helaas sorry,.. nog geen eindresultaat plaatjes, maar enkel de voorbereiding vandaag.


Heb een recept voor het deeg van het internet geplukt en daarmee dus aan de slag i.c.m. mijn nieuwe KitchenAid. De oude was echt aan vervanging toe schat!!  :blush:


Alles netjes afwegen:

2014-11-22 BGE XL Pizza 02 by Bidle, on Flickr


2014-11-22 BGE XL Pizza 03 by Bidle, on Flickr


2014-11-22 BGE XL Pizza 07 by Bidle, on Flickr


KitchenAid erbij:

2014-11-22 KitchenAid Artisan 5KSM7580XEER 01 by Bidle, on Flickr


2014-11-22 KitchenAid Artisan 5KSM7580XEER 03 by Bidle, on Flickr


2014-11-22 BGE XL Pizza 10 by Bidle, on Flickr



En na enkele verschillende handelingen en tussen door vaak wachten is het deeg lig klaar voor morgen.


2014-11-22 BGE XL Pizza 11 by Bidle, on Flickr




Ben benieuwd,..... heb iig de lokale pizzaboer ingesteld op speeddial, dus foto's van een mooie pizza komen er!!  ;) :D
 
je hebt me nieuwsgierig gemaakt  :)
 
Die pizzaboer gaat jou bellen straks.... wat een prachtmachine die KA!
 
Nee joh, lekker genieten... ik maak brisket (voor 't eerst ooit) en jouw honing mais erbij!
 
Het vervolg,.......


Nou eerst de BGE XL flink stoken. Dat ging prima,.. sloeg zelfs even door tot 400Celsius maar de temp gelijk terug gebracht naar een respectabele hitte:

2014-11-23 BGE XL Pizza 12 by Bidle, on Flickr


2014-11-23 BGE XL Pizza 13 by Bidle, on Flickr


Stomme, stomme ik...... wel eens vaker pizza gemaakt, maar had hem dus fijn te lang op de schep laten liggen..... kortom; Wie wil er Calzone!?? :D Lekker begin dus...
Dus sneller werken. Toch wel een beetje balen, maar de pizza chorizo was prima. Iets te veel bloem, maar echt lekker. Bloem was nodig, want die Calzone had gelijk een zooitje van de steen gemaakt,....

Toch maar even een foto van de Calzone:

censored.png
;) ;) :p



2014-11-23 BGE XL Pizza 14 by Bidle, on Flickr


Nu dan als laatste de Hawaii,.. degene die ik normaal altijd zou bestellen met dubbel ananas en dubbel ham,.... Enkel dit keer met verse ananas dat moet iig al lekkerder zijn. Niet te veel bloem,.. alles op het schepje,.. naar het eitje en 6 minuten later even foto's maken:

2014-11-23 BGE XL Pizza 15 by Bidle, on Flickr


2014-11-23 BGE XL Pizza 17 by Bidle, on Flickr


Oooh,.. bodem helemaal goed:

2014-11-23 BGE XL Pizza 18 by Bidle, on Flickr

en de toping lekker sappig:

2014-11-23 BGE XL Pizza 19 by Bidle, on Flickr



Kortom bedankt lokale pizza-boer voor de vele pizza's, maar vanaf nu doen we het zelf!! :D ;)
Vond het erg leuk om te doen en zal het zeker nog vaker doen!! :)
 
Dat ziet er heerlijk uit!
 
Holy Canneloni, dat ziet er zalig uit!
 
Top hoor!
Ondanks dat ik hier zit uit te buiken op de bank begin ik zo weer te watertanden  :D
 
Prima pizza's. En die calzone is wel herkenbaar hoor  :-S
 
Lekker hoor. Daar kan geen pizzaboer tegenop
 
Nice! ziet er smakelijk uit! Alleen hiervoor zou ik al een BGE of Primo halen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan