BasBQ
Beef en Steak

1e x Short Ribs

 

MrMatti

Kooltjesharker
Berichten
236
Ik had van de week online bij StoerVlees onder andere Short Ribs gekocht.

Stuk van 1400 gram

Gekozen voor enkel grof zout en peper...
2 blokjes eiken rookhout.

Om half 8 vanochtend op 120 graden (rooster temperatuur)op de KJ2; ging vrij vlot qua temp omhoog en ontwikkelde een mooie bark. Begin van de middag rond de 83 graden leek hij pas in de "stall" te komen. Zakte terug naar 81 en klom pas uren later naar zo'n graad of 85, daarna in rustig tempo naar de 95 graden deze had hij om 17.30 bereikt.

Rooster temperatuur gehele run zo tussen de 120 en 130 graden.

Opgediend met "grana-padano aardappelpuree" en gebakken spinazie.

Machtig stukje vlees en hebben nog een stukje over. Iemand tip hoe dit morgen goed op te warmen zonder dat het veel droger wordt ???

Alvast bedankt!
be63db44f2f33e33f3dcd95ab9867039.jpg
c81f44bd2f3da7924b7f3d49e453cfdd.jpg
bcc3166955ee23b610e16c0986b86040.jpg
a73c78d4aabd457455621d0a3bdde152.jpg
0282e58736ddac090ce7354724cdffeb.jpg
9d6406a7f1d8d597efea90c4c4a860e8.jpg
196ba8cdb9f0981534f46ac306f93103.jpg
 
Lekker hoor! Ik heb inmiddels al een paar keer beefribs en 1 keer brisket over gehad en heb er de volgende dag steeds een broodje van gemaakt. Afbakbroodjes open snijden, (honing)mosterdsaus op de onderkant, dan de beefribs in (dunne) plakjes en dan flink wat (oude) kaas. En dan de oven in.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Lekker hoor! Ik heb inmiddels al een paar keer beefribs en 1 keer brisket over gehad en heb er de volgende dag steeds een broodje van gemaakt. Afbakbroodjes open snijden, (honing)mosterdsaus op de onderkant, dan de beefribs in (dunne) plakjes en dan flink wat (oude) kaas. En dan de oven in.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Bedankt voor de tip!!!
 
Zo, die ziet er goed uit. Lekker hoor
Een beetje insmeren met kruiden olie of een klontje boter erop en dan langzaam opwarmen.
 
Ziet er prima uit, zal vast vaker gemaakt gaan worden.
 
Wauw, ziet er goed uit zeg. Ik heb ook nog beef ribs in de vriezer liggen. Nog nooit gemaakt, dus ga binnenkort ook mijn eerste keer beleven.

vraagje:bij het rusten in de handdoek in de koelbox—> zit er dan ook nog Alu folie of slagerspapier tussen het vlees en de handdoek?
 
Wauw, ziet er goed uit zeg. Ik heb ook nog beef ribs in de vriezer liggen. Nog nooit gemaakt, dus ga binnenkort ook mijn eerste keer beleven.

vraagje:bij het rusten in de handdoek in de koelbox—> zit er dan ook nog Alu folie of slagerspapier tussen het vlees en de handdoek?
Klopt, in dubbel aluminium folie daarna in de handdoek gerold.
Heb ook tussen door iedere 2u de ribs besproeid met water.
 
Ziet er prachtig uit. Wist niet dat 130° bij low and slow nog ging. Ik had ergens gelezen dat eens boven de 120° het vlees al wat begint te bakken of zoiets. Geen idee ook waar ik dit nog ooit gelezen heb. Maar er werd dan gezegd voor een L&S hem tussen de 100 en 120° te houden. Maar aan 130° zal het wel wat rapper gaan, want zonder inpakken was je toch redelijk snel rond.

Keep up the good work. Ik moet er nog aan beginnen. Ligt in de vriezer.
 
Ziet er prachtig uit. Wist niet dat 130° bij low and slow nog ging. Ik had ergens gelezen dat eens boven de 120° het vlees al wat begint te bakken of zoiets. Geen idee ook waar ik dit nog ooit gelezen heb. Maar er werd dan gezegd voor een L&S hem tussen de 100 en 120° te houden. Maar aan 130° zal het wel wat rapper gaan, want zonder inpakken was je toch redelijk snel rond.

Keep up the good work. Ik moet er nog aan beginnen. Ligt in de vriezer.
Ik had wat filmpjes van Aaron Franklin bekeken die gerust tot 140c gaat! Dus dit moest te doen zijn... En dat was t ook!
 
Lekker, lekker. Goed gelukt zo te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan