Na het verhaal van de Short Ribs afgelopen weekend ( https://r.tapatalk.com/shareLink/to...&share_fid=27482&share_type=t&link_source=app), nu dan toch kijken of ik wel van langzaam gegaard rundvlees houd. Brisket dus.
Als het dan toch niet mijn smaak is, dan alles in lekker zoete saus vanavond als burnt ends. We zullen zien!!
Ik had nog een Brisket ear liggen in de vriezer en vandaag dan eindelijk de tijd om een dagje lekker te rommelen met de bbq.
Gisteravond getrimd en een injectievloeistof gemaakt, geïnjecteerd en een nachtje laten inwerken.
Vanmorgen een koffierub gemaakt(macsbbqpit)
• 2 el gemalen koffie
• 2 el zout
• 2 el paprika poeder
• 1 el chili poeder (let op dit is een mix van kruiden)
• 1 el bruine suiker
• 1 tl oregano
• 1 tl knoflook poeder
• 1 tl uienpoeder
• 1 tl zwarte peper
• 1/2 tl cacaou poeder
• 1/2 tl koriander
En rond 0700 de bbq aan.
Bijna verslapen, want uitgerekend vandaag slaapt met dochtertje tot 0830 uit (gebeurt nooit). Ik lig inmiddels vanaf 0500 al de cook van vandaag te analyseren, gebeurt me altijd bij een nieuw gerecht.
Dus bakje koffie, koffierub en Brisket er om 0730 op. Heerlijk rustig wakker worden, en uiteraard hangt de buurman 15min later al over de schutting; "als je te veel maakt....weet je he!! ".
"Haha...Vaste prik! Ouwe Parasiet "
"Nog even 10 uurtjes geduld!"
Temp mooi stabiel op 110, krijg de kamado nu toch wel steeds beter onder controle. Eerste weken misste ik mijn weber57 nog echt wel eens, maar inmiddels echt niet meer.
Ben benieuwd..wordt vervolgd.
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Als het dan toch niet mijn smaak is, dan alles in lekker zoete saus vanavond als burnt ends. We zullen zien!!
Ik had nog een Brisket ear liggen in de vriezer en vandaag dan eindelijk de tijd om een dagje lekker te rommelen met de bbq.
Gisteravond getrimd en een injectievloeistof gemaakt, geïnjecteerd en een nachtje laten inwerken.
Vanmorgen een koffierub gemaakt(macsbbqpit)
• 2 el gemalen koffie
• 2 el zout
• 2 el paprika poeder
• 1 el chili poeder (let op dit is een mix van kruiden)
• 1 el bruine suiker
• 1 tl oregano
• 1 tl knoflook poeder
• 1 tl uienpoeder
• 1 tl zwarte peper
• 1/2 tl cacaou poeder
• 1/2 tl koriander
En rond 0700 de bbq aan.
Bijna verslapen, want uitgerekend vandaag slaapt met dochtertje tot 0830 uit (gebeurt nooit). Ik lig inmiddels vanaf 0500 al de cook van vandaag te analyseren, gebeurt me altijd bij een nieuw gerecht.
Dus bakje koffie, koffierub en Brisket er om 0730 op. Heerlijk rustig wakker worden, en uiteraard hangt de buurman 15min later al over de schutting; "als je te veel maakt....weet je he!! ".
"Haha...Vaste prik! Ouwe Parasiet "
"Nog even 10 uurtjes geduld!"
Temp mooi stabiel op 110, krijg de kamado nu toch wel steeds beter onder controle. Eerste weken misste ik mijn weber57 nog echt wel eens, maar inmiddels echt niet meer.
Ben benieuwd..wordt vervolgd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk