BasBQ
Beef en Steak

1e PP van de BBQ

 
 
 

fonsgroen

Kooltjesharker
Berichten
241
1 Goede morgen allemaal!

vandaag mijn 1e run voor PP! afgelopen week een procureur van 2 kg gehaald bij de makro en deze gerubt naar het recept van de wedstrijd-Pull van Noskos! kijken of ik mij weber 47 stabiel genoeg kan houden, en of hem ga inpakken weet ik nog niet, ligt er aan hoe de sessie loopt!

Helaas moet ff wachten tot de kinderen van de buren uit bed zijn, ander rook ik ze uit!

foto's volgen in de loop van de run!

heb er zin in!
 
Succes Fons, wij gaan je foto's graag zien!
De 1e PP is de spannendste, daarna ga je op de automatische piloot  :)
 
Ik wacht in spanning af. Ben heel benieuwd hoe het je vergaat.
En maak zo veel mogelijk foto's, die zeggen vaak meer dan een stukje tekst.
 
Succes en waarom zou je niet inpakken? Het zorgt ervoor dat je vlees sappiger blijft.
 
noskos zei:
Succes en waarom zou je niet inpakken? Het zorgt ervoor dat je vlees sappiger blijft.

ja waarom eigenlijk niet? als ik daar mijn knorretje mee haal dan is het goed!
De foto's van de voorbereiding, het aanbrengen van de laag mosterd voor de "plak" en de rub na 1 dag in de koeling, opzet van de BBQ met de snake-methode, combinatie van Eco brasa's en weber briketten en een beetje appelrookgout..... (was gisteren bij eco-logisch maar die had geen Eco-brasas meer op voorraad.....)
hier de 1e foto's!  (ff testen of het samenvoegen van de foto's lukt)


en de 1e vorderingen!


gaaaaaaaan met die handel!!
 
Succes!

Gewoon inpakken, resultaat is veel beter en je kan om 19.00 uur een heerlijk broodje PP eten ;).
 
Goed bezig! Ik ga je volgen vandaag.  Succes ermee.
 
De voorbereidingen zijn iig goed. Veel succes en ik ga volgen!! ;)
 
Dank U!

hij gaat lekker ..... Dome zit op 127 en de kern op 33...... hoop dat het stabiel blijft gaan!
 
Mooi man, ook net mijn knorretje verdient, buiten dat dat leuk is is de hele run GEWELDIG om te doen, en het resultaat....om je vingers bij op te eten!!!

Succes vandaag, gaat helemaal goed komen!!!
 
ff een update van de afgelopen 2 uur


De temperatuur van de dome is mooi constant, de snake methode werkt prima! heb wel de onderschuif iets verder open moeten zetten maar naar mijn gevoel gaat het super op mijn 47er!

ps. het samenvoegen van de foto's doe ik met photoscape, een freeware proggie!
 


inmiddels zitten we op 73 intern dus tijd om de mopsaus te maken, SBR, appelazijn en honing


en de deksel mag open om de mop aan te brengen..... ziet er lekker uit! (klein beetje aangebrand aan de kant van de kolen)


ff snel draaien en de deksel mag er weer op!

Heb geen brandstof toegevoegd want de Snake is ongeveer op 2/3 dus volgens mij moet ik het kunnen halen!

Ben er blij mee dat de run zo soepel verloopt!!
 
en tja dan bedenk je dat de PP ook nog ergens op moet..... dan maar een broodje (35 cm doorsnede) zelf bakken ;)



Recept via een collega:

500 gr speltbloem
500 gr volkoren speltmeel
1 tlp zout
2 tlp bakingsoda
bijna 1 ltr karnemelk
afstrooien met grof zee zout (is een eigen idee... zout op brood is zooooo lekker)

Op naar het inpakken!
 
Spelt sowieso veel lekkerder en gezonder dan tarwe. Ik heb hier altijd een paar zakken meel van de molen staan. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan