BasBQ
Beef en Steak

1e goede voornemen PP, check!

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Het moest er nu van komen. E?n van de goede voornemens was het maken van pulled pork.
Gisteren jarig en was mooie gelegenheid om dit voor het eerst te doen. Aangenaam weer, ook dat zat mee.

Woensdag bij de C1000 de bestelde procureur opgehaald, was ruim 3 kilo.
20130109_212605_zps91884285.jpg


Wat overtollig vet weggesneden en het vlees ingesmeerd met de rub.
20130109_213955_zpsc33e5be7.jpg


Vervolgens ingepakt in folie en koel weggezet.
20130109_214332_zps6ca6bf95.jpg


Volgende ochtend rond 10.00 uur op de WSM gelegd die op dat moment een temperatuur had van tegen de 120 graden. Als rookhout wat vochtige beukensnippers en een blok eiken van een oud wijnvat.

Zag er om 15.00uur  zo uit.
20130110_153251_zps2231dc2f.jpg


Vervolgens ingesmeerd met de glaze.
20130110_153401_zps2ccd046d.jpg


Om 18.00 uur was de kerntemperatuur 70 graden en heb ik het vlees ingepakt (foto vergeten)
En toen maar wachten, het duurde lang voordat de kerntemperatuur van 88 graden werd bereikt. Aan het eind de keteltemparatuur ook wat opgevoerd naar zo'n 130 graden.
Tegen 20.30 uur mocht hij er eindelijk af. De visite stond al voor de deur. Was liever een uurtje eerder klaar geweest maar het was niet anders.
Vlees opnieuw ingepakt en een half uur laten rusten.
Rond 21.00 uur uit de folie en pullen maar!

20130110_212824_zpscb8bc8b0.jpg

20130110_214128_zpsa68c5260.jpg


Nog wat saus toegevoegd en het feest kon beginnen.
En dan het belangrijkste, wat vonden we ervan?
Het vlees was heerlijk, zacht, mals en sappig. Qua smaak kies ik de volgende keer voor wat stevigere en minder zoete smaken. Vond het nu iets aan de te zoete kant. Heb achteraf nog wat zout en peper toegevoegd.
Alles bij elkaar zeker de moeite waard en zal herhaald worden.
Er zijn nog wat restjes over, maar eens bij de recepten kijken wat ik daar mee ga doen.

 
Het jaar goed begonnen brownier!
 
Hiermee kan je meedoen met de fotowedstrijd denk ik dan zo ;)

Proficiat met je eerste PP, het sappige resultaat, je verjaardag en je knorretje :)
 
Een goed begin is het halve werk,nog maar een jaar te gaan eet smakelijk.
 
Mooie pp. Gefeliciteerd.
Ik kruid mijn pp ook altijd na het poelen wat extra met wat rub. Maakt het net wat pittiger.
 
Mooie reportage, gefeliciteerd met je knorretje
 
Lekker hoor.
Gefeliciteerd met je knorretje.
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knorretje
 
Leuke sessie, gefeliciteerd met je knorretje!!
 
Die ziet er goed uit, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Gefeliciteerd!
 
Gefeliciteerd met je little oink.
 
Leuk om te zien dat het goed geslaagd is. Gefeliciteerd met je knor. Kijk eens naar de kroketten van Noskis voor de restjes. Deze waren bij mij zeer geslaagd.
 
Pulled pork kroketten wordt het de volgende keer. Kinderen waren er donderdag niet, gisteren wel en nu is er niet veel meer over. Heb een deel van de PP in de oven langzaam warm gemaakt nadat ik wat van Noskos sweet and smokey'BBQ sauce had toegevoegd. Verhouding 5-1. Was eigenlijk nog lekkerder dan de dag ervoor.
Heb dat beetje wat ik nog heb maar in de vriezer gegooid voor als ik zin heb in PP en geen zin in een sessie van 10 of 11 uur.
 
Gefeliciteerd met je knor, ziet er lekker uit
 
Van harte met je knor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan