BasBQ
Beef en Steak

14 uur niet gewrapte pulled pork

 

Tristan

Tondelzoeker
Berichten
15
Het is alweer even geleden, de voorjaarsvakantie. Lekker weekje vrij genomen en het plan weer eens pulled pork te maken. Maar dit keer wilde ik wel injecteren maar niet inpakken.

Injectie van wodka, appeldiksap, worchestershire, zout en wat knoflook, paprika, chipotle en witte peper.
Op een procureur van 2,6 kg krap 200 ml ge?njecteerd.
Effect op eindresultaat? Mijns inziens erg weinig, vrijwel alles loopt er na een poosje uit. Er blijven alleen wat restjes kruiden achter en een beetje zuur van de azijn in de Worchestershire saus.
Rub doet veel meer.

Dit keer wilde ik niet inpakken omdat ik echt een BARK wilde. Eerder viel die me wat tegen door het inpakken.

Nacht in de rub na injecteren. 's Ochtend nog wat rub erop en 9:00 op de Q op 110 met blokjes kersenhout. Van 70 naar 80 kerntemp heb de Q 3-4 uur tegen de 130 gehouden.
Om 23:00 uur eraf gehaald met een kern van 84.
Keiharde bark, veel smaak wel droger dan met inpakken. Met wat saus erdoor vind ik het geen probleem, hou wel van de hardere bite. Mosterd bbqsaus erdoor en heerlijk laat broodje.
Rest in porties van 100 gram vacu?m met lepeltje saus in de vriezer.

Foto's:















Bedankt voor het kijken!!




 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knor  :)
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Gefeliciteerd met je knorrrrrrrrrrrrr
 
Gefeliciteerd met de knor. De volgende keer dat ik PP maak ga ik ook het niet inpakken eens uitproberen. Ik hou ook wel van een stevige bark.
 
Grasshopper zei:
Ontdooien, opwarmen en op een broodje? Is de smaak dan nog goed?
En hoe lang kan het in de vriezer blijven liggen?
Gewoon vanuit de vriezer in een pannetje water opwarmen (niet koken).
Blijft bij ons nooit lang in de vriezer liggen  :D
 
Grasshopper zei:
Ontdooien, opwarmen en op een broodje? Is de smaak dan nog goed?
En hoe lang kan het in de vriezer blijven liggen?

Vacu?m bewaard, in de vacu?mzak in een warmwaterbad (niet koken) opgewarmd, echt niets mis mee. Ze gaan ook snel op 😎. Als je weet dat het er ligt is het wel heeeeel erg makkelijk om ff een broodje te maken 😋

Edit: Lees dat Ceriel het al zei 👍🏻
 
Heerlijk ziet dat er uit. Mooie bark. Gefeliciteerd met je knor.
 
Mooie bark en lekker ook met zo'n dikke bark. Congrats met de knor.
Overigens is die 14 uur nog redelijk te doen. Mijn langste run met een BB was 22 uur. (zou het nu anders doen maar dit terzijde  :D )
 
Terug
Bovenaan Onderaan