Aangezien op het werk al me collega's inmiddels wel weten dat bij ons thuis de bbq vaker aan staat dan uit, zorgd dat geregeld voor vragen. Onlangs werd me gevraag of ik misschien voor de 16e verjaardag van de dochter van me collega een "pulled pork" kon bereiden.
Natuurlijk vond ik dat prima en ben gisteren begonnen met de voorbereiding. Inmiddels ligt de schouder er al een een nachtje op en begint hij al goed kleur te krijgen. Vandaag zal ik het verloop van deze sessie verder voor jullie bijhouden en voorzien van wat foto's.
Mocht iemand vandaag nog "live" willen meekijken met de sessie, dan kan dat. Volg het op:
https://myflameboss.com/cooks/102280
21.00 - Schouder ingesmeerd en geinjecteerd. Daarna ingewreven met een zoet pittige rub.

22.00 - Schouder op de Q... oeps past niet... dan maar met de zaag aan de gang.

00.00 - Na wat tunen had ik de temp een beetje onder de knie..
00.30 - Tijd om te kijken of de flame boss doet wat hij beloofd... Mij een rustige nacht bezorgen.
07.30 - Heerlijk geslapen maar ik kon het niet laten even te gaan kijken. de temperatuur is mooi stabiel gebleven gedurende de nacht! De schouder zelf ziet er ook al goed uit! Wel de pit-temp verhoogd naar 115C