BasBQ
Beef en Steak

100x bbq in 1 jaar! I've grilled me a Century!

K

Kobold

Gast
Eigenlijk een spiegelpost maar ik wilde dit toch met iedereen delen:
t is gelukt!
Wat in januari als goed voornemen is begonnen heb ik op de valreep waar kunnen maken: 100x bbq-en in 1 jaar!
Er zit hier volk dat steevast 3x per week de bbq opstookt, maar dat is me 1x te veel heb ik ondervonden, 2x per week is mans zat, zeker in een weekend huwelijk..
Om deze mijlpaal af te ronden heb ik een van mijn (en Teerbeminde) favoriete gerechten gemaakt Caveman T-bonesteak met Jalape?o hotsauce..

Deze basic bereidingswijze is werkelijk fan-tas-tisch! direct op de kolen, enfin kijk zelf maar:
alles wat je nodig hebt: 2 steaks, Jalape?o's, knoflook, verse koriander en koolzaadolie

IMAG0098_zps534cbbe8.jpg

IMAG0099_zps22ca2893.jpg


Een snoeiheet vuur, op houtskool, en dan direct er in, 2 min aan elke kant, daarna 1 min aan elke kant..

IMAG0104_zps3705b3dd.jpg


daarna opzij om te rusten ondertussen de hotsauce met de skillet..

IMAG0106_zps3360d4ec.jpg


Bordje opmaken:

IMAG0112_zps51b239d8.jpg

IMAG0107_zpsb5c9c36b.jpg


Lekker eten!

IMAG0115_zpsc7aa11cb.jpg

IMAG0117_zps1e3be27a.jpg


... Happy new year Sophie!
 
lekker Peter, gefeliciteerd
 
Proficiat met de 100!
En met de caveman steaks die er prima uitzien.
 
Gefeliciteerd met het behalen van je 100, een hele goede afsluiter.
 
Nou Kobold, ook aan deze kant dan van harte met de 100, want ook hier is dat een geweldige prestatie  :)

Mac
 
Congrats!
 
Ik weet wel dat ik met de koriander Dennis het dak op jaag  ;D
 
En dat is some serious eating wat daar gebeurd. In het kader van aanvallen, zeg maar! Lekker!
 
Je moet er ook niet te lang naar blijven kijken, dan koelt het af!
foto's maken, gris bordje weg en direct ter tafel!
Niet voor de gevoelige mondjes trouwens, Jalape?o hot sauce = HOT sauce! 12 Jalape?os (Oegandese volgens mijn groentejuwelier)
MET inhoud uiteraard...
 
Kobold zei:
Je moet er ook niet te lang naar blijven kijken, dan koelt het af!
foto's maken, gris bordje weg en direct ter tafel!
Niet voor de gevoelige mondjes trouwens, Jalape?o hot sauce = HOT sauce! 12 Jalape?os (Oegandese volgens mijn groentejuwelier)
MET inhoud uiteraard...

Mui picante aiaiai!!! Maar zo heb je de volgende dag ook nog plezier van je 100ste keer BBQ :)
 
100 keer, mooie score!
Ga het ook maar eens bijhouden in 2013, ben eigenlijk wel benieuwd..
 
Mooi maaltje Peter en een mooie prestatie. Ik zal blij zijn als ik daar weer ben in augustus :D
 
Indrukwekkend, petje af!
 
Dat is gemiddeld 1x per 3-4 dagen, bijna 2x per week. Dat red ik bij lange na niet. Leuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan