BasBQ
Beef en Steak

Wat gooi jij in je barbeque.

Waar laat jij je barbeque op branden?


  • Totaal aantal stemmers
    0
Voornamelijk houtskool, maar ben niet zo kieskeurig met mijn brandstof. Hout vind ik het leukst btw, maar dat gebruik ik voor mijn rookkast
 
Heb gisteren maar weer een doosje Eco's gehaald in Amsterdam.
Scheelt dat ik daar iedere week tijdens werktijd wel een keer in de buurt ben  :D
 
er zijn niet zoveel mensen die op weber briketten bbqen, wat is daar de reden van?
Ik ken de ecobrassa briketten nog niet, dat zal het misschien ook wel zijn
 
Ik gebruik altijd deze van de Welkoop/Boerenbond:

514223.gif


(de aanbieding is al verlopen...)
 
noskos zei:
Hij kan ook uit hoor ;)

Ik ben aan mijn laatste doosje Dammers bezig, en als die op zijn ga ik de kokosbriketjes van de Sligro maar eens proberen.

Nee, bah...wat een rot briketten.
Voor minion methode ook slecht vanwege de rookvorming

Dammers is 10 keer beter en gewoon weer te koop bij bv de huisentuin winkel op het net.
Verder heb ik nog Dammers houtskool.

Meestal doe ik 50/50 bij het Grillen en 100% briketten bij lange sesies
 
Die opmerking van mij was al een maand geleden hoor ;) Heb inmiddels 8 doosjes van Witkamp in de schuur staan, één ervan is alweer bijna op :D
 
Leo zei:
er zijn niet zoveel mensen die op weber briketten bbqen, wat is daar de reden van?
Ik ken de ecobrassa briketten nog niet, dat zal het misschien ook wel zijn

Ik ben ook begonnen met de weber briketten, maar vind ze stinken en er komt behoorlijk wat as vanaf.
De Ecobrasa's branden warmer en langer en hebben een stuk minder as.
 
Weberbriketten zijn van bruinkool gemaakt en er zit veel vulmiddel in. Dus je hebt veel as daardoor verstikt je vuur bij lange low en slow sessies. Bij Ecobrasa en Dammers (Witkamp) zit er heel weinig vulmiddel in en het verbrandt nagenoeg zonder as, dus je hoeft niet te rommelen om de as van je vuurtje af te halen. Daarbij branden de kokosbriketten ook nog eens heel zuinig en walmen minder bij het aansteken.
 
dank julie wel, dus als ik ook een keer de pp wil gaan maken kan ik dus beter ecobrassas nemen.
 
Het kan ook met weber briketten ook hoor. De meesten hier zijn fanatieke barbecueërs en dan ga je dus op zoek naar het beste van het beste. Maar ik heb ook prima pulled pork gemaakt met weber briketten ;) Alleen moet je af en toe even tikken om de as er af te schudden.
 
ik zit veel mee te lezen hier, dacht aardig op weg te zijn, maar zie hier dat ik nog maar een beginneling ben.
het leven zit vol uitdagingen, ga ook zeker een heleboel van je recepten proberen dennis, ziet er allemaal geweldig uit,
 
heb trouwens gisteren 3 dozen ecobrassa besteld en een kleine starter, mijn vrouw kwam met een 2e temperatuur meter aan, laat zich ook aardig gek maken, haha
 
Hahaha, je hebt het virus te pakken ;) Die kleine starter heb ik ook, is erg handig voor de Minion Methode of voor een WGA of Smokey Joe.
 
ja Dennis, ben bang van wel  :).
en het erge ervan is dat mijn vrouw net zo gek is als ik

zal wat worden in de toekomst
 
Die ziet natuurlijk al het lekkers dat je maakt :) En wel leuk als het gewaardeerd wordt natuurlijk!
 
ben nu bezig met je MOINK ballen, heb gelijk een dubbele hoeveelheid gemaakt, doe het netjes indirect, maar ben vergeten een lekbakje te plaatsen, heb dus een hoop werk om de bbq schoon te maken  :(

vergeet ik de volgende keer dus ook niet meer haha
 
Bij indirect doe ik eigenljk altijd folie op het stuk waar geen kooltjes liggen, scheelt een hoop ellende.

Maar we dwalen langzaam af geloof ik, brandstof ging het over :D
 
Ook hier een gebruiker van "de Gele doos van de Boerenbond/welkoop" kokosbriketten.
Gewoon omdat ze letterlijk naast de deur zitten en ze ook 's winters uit voorraad kunnen leveren.
 
Heeft iemand een goed adres ( online of in het zuiden van 't land) voor EcoBrassa - wil ik wel eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan