BasBQ
Beef en Steak

Zwoerdloze buikspek

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
419
Hallo allen, ik had bij de Makro een leuk stukje zwoerdloze buikspek gekocht (om er burnt ends van de maken).

Zaterdag een rubje op gedaan en lekker laten gaan in de koelkast.

Op de zondag om 16.30 op de WSK gelegd en weer laten gaan, het begon op lekker laag maar de temperatuur bleef maar stijgen (bijna 140C, geen low & slow meer 😂).
20230604_191839.jpg

Mijn brandstoffen waren kokosbriketten met Weber houtskool stukjes.
De Weber houtskool zijn echt stukjes, misschien komt het door die kleine stukjes dat de temperatuur zo ging spiken. Iemnad daar meer kennis over?

Maar goed, ik wou dus burnt ends maken, door een verandering in planning moest ik weg en kon ik het vlees niet meer van de WSK afhalen en te veranderen in burnt ends.
Dus heb ik het maar laten gaan tot een uurtje of 22.00.
20230604_215501.jpg

OMH (Oh Mijn Hemel), wat was dit vlees zacht, hij had ook de 95C gehaald 🤣🤣.
20230604_221750.jpg


Ondanks dat het zwoerdloos was, was de vetlaag toch een beetje krokant.
20230604_221748.jpg


Zoals eerder gezegd, het vlees was zaaaaaaacht en erg machtig. Heb er niet veel van gegeten.
20230604_222023.jpg

Toen nagedacht wat ik ermee kon doen.
Uiteindelijk opgehakt in blokjes (zover het kon), wat besprenkeld met wat saus en morgen in de oven doorzetten naar burnt ends.

20230604_225008.jpg


Happy Mondays.
 
Lunch strakkies! Lekker man!
 
Ziet er heerlijk uit als je het mij vraagt!
 
Dat lijkt me fantastisch, heel erg lekker.
 
Ik had het in plakjes gesneden voor op brood dit ziet er zo lekker uit daar hoeft verder niks meer mee te gebeuren toch ?
 
Dat ziet er erg goed uit maar snap dat dit machtig is, machtig lekker ;)
 
Lekker man, vers afgebakken broodje er bij ! Mischien wat zuur er bij
 
Gewoon snel nog een keer proberen, en dan misschien een ander stuk of soort spek kiezen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan