BasBQ
Beef en Steak

Zuchini Pickles

O9biNzf.jpg

Beste BBQ-vrienden!

Graag deel ik hieronder het recept van mijn overbuurvrouw Geertje.

Zuchini Pickles

1 kilo courgettes
2 grote uien
2 eetlepels zout
1,5 kopje (225 ml) suiker
1,5 kopje (225 ml) witte azijn
1 theelepel selderijzaad
2 theelepel mosterdzaad
1 theelepel kurkuma/geelwortel

Snijd de courgettes in linten en de uien in dunne halve maantjes.
Doe de courgettes in een schaal en strooi daar laag voor laag het zout over.
Hussel af en toe door elkaar en laat in totaal 2 uur staan.
Spoel dan het zout van de courgettes onder de kraan en laat uitlekken (of gebruik een sla centrifuge).
Kook de uien met het suiker, de azijn, het selderijzaad, het mosterdzaad en de geelwortel 10 minuten lang in een pannetje.
Giet het hete uimengsel daarna over de uitgelekte courgettes en laat weer 2 uur staan.
Breng het mengsel vervolgens weer in een pan zachtjes voor 10 minuten aan de kook.
Breng het kokend hete courgette mengsel over in (Weck-)potten en druk aan zodat alles onder de geelgroene vloeistof staat, sluit de pot af en zet op z'n kop weg.
Na het afkoelen kun je de buitenkant van de potten even afspoelen met koud water en weg zetten in de koelkast.
Blijft gesloten echt maanden goed, maar probeer dat maar eens!

Vooral zalig op een broodje Pulled Pork, Pulled Chicken en andere lekkere pittige stoofvleesjes!

Jf6GFnv.jpg


Smakelijk!
 
Bedankt voor het delen!
 
Lijkt me een heerlijk frisse toevoeging Sander dank voor het delen. :)
 
dat is een mooi recept.
Dank voor het delen
 
Ja dit lijkt me echt heerlijk, mooi hoor!
Groet aan buuv Geertje hiervoor.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lijkt me erg lekker Sander.
Het zijn echt kopjes en geen cups?
(1 kopje is 150 ml. en 1 cup (US) is 237 ml.)
De lepels zijn eetlepels. neem ik aan?
 
Dank je wel voor het delen moeten we toch eens proberen
 
Dank Sander, de courgettes springen de moestuin weer uit en dan kan je zo'n bewaarrecept goed gebruiken  :)
 
 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
2 weken geleden voor het eerst geprobeerd. Morgen gaan er weer een aantal courgettes geslacht worden. Top receptje! Enige waar ik me niet aan de receptuur houd is de hoeveelheid suiker. Echt een aanrader
 
Da's zo fijn van zelf maken, het recept is gewoon een startpunt en je kan alles naar je eigen hand zetten! Ik stoor mijzelf bijvoorbeeld enorm aan alle zoetstoffen die er in gaan bij de Super inmakers. Die gebruiken suiker vervangers met nare bijsmaakjes. Veel kookplezier!
 
Dank Sander, de courgettes springen de moestuin weer uit en dan kan je zo'n bewaarrecept goed gebruiken :)

Hier precies hetzelfde. Ideaal om ze zo te bewaren en tja. Dan maar even een stuk nek op de Q
 
Deze maar even op de todo lijst gezet, gezien we pickeld shizzle erg lekker vinden. Bedankt voor het delen! ;)
 
Ziet er lekker uit moet ik zeggen terwijl ik helemaal geen fan ben van courgettes....... denk zomaar dat ik deze bereiding ga proberen als laatste poging ;) (y) Bedankt voor het delen!
 
Courgettes verdienen het... Geef Nooit Op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan