BasBQ
Beef en Steak

Zoveelste Brisket

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Zoals sommige van jullie weten is dit het jaar voor mij van de Brisket. In de tussentijd al een paar keer Brisket gemaakt en telkens een kleine wijziging aangebracht. Een paar keer een verbetering, maar soms ook de andere kant op. Deze sessie was tot nu toe de beste en gelukkig enkele foto's gemaakt,... eigenlijk meestal wel het geval hoor. ;)


Vlees genoeg en prepareren maar:


2015-08-01 Brisket bbq low & slow 06 by Bidle Lt, on Flickr


2015-08-01 Brisket bbq low & slow 07 by Bidle Lt, on Flickr


Volgende ochtend al om 5:15 er op:


2015-08-02 Brisket bbq low & slow 09 by Bidle Lt, on Flickr

Genoeg rook ingekocht:


2015-08-02 Brisket bbq low & slow 10 by Bidle Lt, on Flickr


Voor het inpakken ziet het er allemaal keurig uit:


2015-08-02 Brisket bbq low & slow 14 by Bidle Lt, on Flickr

De 'zone' duurde erg lang, maar het resultaat was er niet minder om:


2015-08-02 Brisket bbq low & slow 18 by Bidle Lt, on Flickr


2015-08-02 Brisket bbq low & slow 20 by Bidle Lt, on Flickr




Het was erg lekker dus op naar de volgende sessie, want heb nog genoeg vlees liggen en de smaak te pakken!!!  :D :p



Uiteraard de dag erop nog de eindjes gemaakt met ook een prima eindresultaat:

2015-08-03 Burned ends Brisket 06 by Bidle Lt, on Flickr
 
ziet er erg lekker uit!! voor mij moet de eerste nog komen maar ga ik zeker doen, is het recept ergens te vinden?
 
Lekker Bidle!

structor zei:
Zo mooie run! Het is jammer dat het best een prijzig stukje vlees is....
Prijs/kg valt mee, het totaalgewicht van een brisket maakt het kostbaar oefenvlees...
 
Prachtige plakjes vlees geworden... de blokjes de volgende dag zijn hier favoriet!

Zou je wat meer willen vertellen over hoe en wat of hou je dat nog even onder de pet? Ik lees dat je prept en zie een mes erbij op de foto dus denk: trimmen. Maar als het vlees er om 05:15 uur op gaat (man, dan lig ik er doorgaans juist net IN!) dan blijkt het al lekker gerubt te zijn. Doe je ook nog aan injecteren en zo ja, waarmee dan? Inpakken doe je vanaf het bereiken van de zone zo rond de 62-64?C neem ik aan?

Ben best benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan