BasBQ
Beef en Steak

Zout kopen ... ( curing salt )

 
 

SGx71

Stoker
Berichten
273
zout.jpg


Wat is ( buiten het 20kilo aan gewicht ) het verschil ?
is Verstegen beter ?

Of is die zak van 750gr ook gewoon goed ( en beter behapbaar ... )
 
Dominique zei:
De vraag is, waarom zou je dit doen? Stuur Leo een PM en die stuurt je zomaar Leozout, met een nitrietgehalte van 3%.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/charcuterie/het-'standaard'-bacon-recept/. Hier staat wat info.

Ik hadhem gemaild, en krijg idd een pakje zout van hem, wat ik gewoon geweldig vind
Maar ik ben op dat punt wat 'verlegen' en vraag niet graag om hulp ( als ik het zo moet omschrijven )

Het lijkt me niet dat hij het zelf groeit, er zal ergens een kostenpost zijn denk ik dan.


( net als een buurvrouw die het leuk vindt om op de kinderen te passen, maar dat doe je dan ook niet elke dag )
 
Bij de makro kost zo een zak van 25kg ?5
 
SGx71 zei:
Dominique zei:
De vraag is, waarom zou je dit doen? Stuur Leo een PM en die stuurt je zomaar Leozout, met een nitrietgehalte van 3%.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/charcuterie/het-'standaard'-bacon-recept/. Hier staat wat info.

Ik hadhem gemaild, en krijg idd een pakje zout van hem, wat ik gewoon geweldig vind
Maar ik ben op dat punt wat 'verlegen' en vraag niet graag om hulp ( als ik het zo moet omschrijven )

Het lijkt me niet dat hij het zelf groeit, er zal ergens een kostenpost zijn denk ik dan.


( net als een buurvrouw die het leuk vindt om op de kinderen te passen, maar dat doe je dan ook niet elke dag )

Dat is natuurlijk een goede instelling, dat je dingen zelf wil regelen, en ik weet natuurlijk niet hoeveel/hoe vaak je zelf met bacon enzo aan de gang wil gaan. Maar voor zo af en toe een paar kilo, dat zal Leo de kop niet kosten hoor! Anders zouden we het als Genootschap ook niet aanbieden toch?
 
Ik ga eerst van de week aan de gang met Bacon, en wss ook het walchers spek.
Dan is het afhankelijk van 'thuis' ( lekker of niet ) of het vaker moet gebeuren.
Dus ik hou het aanbod even onder de pet, en als het toch vaker moet gebeuren, ga ik wel eens snuffelen bij de Makro ;)

( kipfilet is ondertussen een wekelijks terugkerend fenomeen, omdat de verwende nesten de supermarktfilets niet meer blieven ;) )
 
Ja, dat is het nadeel ( elk voordeel hep ze nadeel) als je het zelf maakt, en het lekkerder is dan je kunt kopen ;) Dan ben je voortaan de pineut. Zo gaat dat ;)
 
Dat supracel zout heb ik, kun je 's winters ook uitstekend mee strooien. Ik heb namelijk ook zo'n zak gekocht en voor de hoeveelheden die ik gebruik voor gerechten zou ik zo'n duizend miljoen miljard lichtjaren vooruit kunnen ;)
 
Eens kijken waar Leo me mee verrast vandeweek, bacon maken en als we naar de Makro gaan zo'n zak meenemen.
Als het idd niet zo duur is, kan ik er wel een collega mee blij maken.

Babysteps, laten we eerst het resultaat afwachten, het zal niet de eerste keer zijn datik iets in bulk aanschaf, en er later achter kom dat ik het niet zo vaak gebruik

* 1000 DVD's, 5 dozen copieerpapier ( zitten dus ook 5 pakken ? 500 vel in ) ;) om er een paar te noemen ...
 
structor zei:
Ik heb namelijk ook zo'n zak gekocht en voor de hoeveelheden die ik gebruik voor gerechten zou ik zo'n duizend miljoen miljard lichtjaren vooruit kunnen ;)

En dit lees ik terwijl ik een slok koffie neem. Proest! Alles over Ipad. Kun jij mij voortaan een waarschuwings-sms sturen?

SGx71 zei:
het zal niet de eerste keer zijn datik iets in bulk aanschaf, en er later achter kom dat ik het niet zo vaak gebruik

* 1000 DVD's, 5 dozen copieerpapier ( zitten dus ook 5 pakken ? 500 vel in ) ;) om er een paar te noemen ...

O, dat heb ik nou nooit.... :p ( heb in de loop der jaren voor 16 voetbalvelden vol aan " niet te missen dingen om nooit meer te gebruiken en wat moet je ermee" aangeschaft) Laatst weer 3 soorten gezellige stokjes ( gelijk alle formaten, jeweetmaarnooit)  voor als je gezellige hapjes maakt.... ( die ik altijd gewoon aan een tandestoker rijg, AAARRRRHHHHGGGGG)
 
Ohhh gelukkig maar,
Ik ben bij de juiste gekkengemeenschap terecht gekomen, gek op eten en niet wijzer ... my kindapeople .....


Of zoals Kim Kardashian zei "Peepole"

https://twitter.com/aarondye/status/364976336764289026



 
Kim is mijn goeroe.... ;)
Maar we dwalen wel ENORM af, straks komt er een moderator iets van zeggen.....
 
Ja hier is er een, hup on topic dame ende heer (enne ik ga de dame in kwestie niet waarschuwen, de heer heeft zojuist aansluiting gevonden bij de onzinaankopers)

(on topic waarschuwing geven en off-topic gaan het is een gave  =)) )
 
Ik ben trots op je...
Ok, nu echt weer ON topic....
 
Colorozo haal ik altijd bij m'n slagert. Dan krijg ik een paar ons in een zakje mee en dat kost dan niets. Moet je daar wel af en toe vlees kopen natuurlijk, anders issie niet zo gek. ;)
 
structor zei:
Ja hier is er een, hup on topic dame ende heer (enne ik ga de dame in kwestie niet waarschuwen, de heer heeft zojuist aansluiting gevonden bij de onzinaankopers)

(on topic waarschuwing geven en off-topic gaan het is een gave  =)) )

lol .....

< good old days ... diverse fora bestierd, en het huiskamer gevoel is hier even zo gezellig aanwezig ... >
 
Het is hier een gekkenhuis.... Maar het is ?ns gekkenhuis, jatochnietdan....
 
Nosmo zei:
Colorozo haal ik altijd bij m'n slagert. Dan krijg ik een paar ons in een zakje mee en dat kost dan niets. Moet je daar wel af en toe vlees kopen natuurlijk, anders issie niet zo gek. ;)

Zo gaat dat hier ook. Gewoon zoveel vlees kopen bij je slager dat hij niets meer voor zijn zout durft te vragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan