BasBQ
Beef en Steak

Zou hier nog garantie opzitten?

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Ben bang van niet. Als het goed is krijg ik morgen een nieuw setje
IMAG0662.jpg
 
Frits zei:
Wie niet waagt wie niet wint
ik heb mijn bbq 2e hands gekocht, heb geen bonnetje niks. Wel veel gedoe voor ?20,-. Ga er maar niet aan beginnen denk ik.
 
Ik zou gewoon een e-mail naar Weber sturen. Vaak reageren ze snel, en het zijn de lastigste niet.
Wie niet waagt wie niet wint en voor die 20 euro kan je een mooi stuk vlees kopen! :)
 
Ed, dat is normaal dat je geen bonnetje hebt, je had deze toch gewonnen op een braderie ;).
 
Helaas volgens de site zit er maar 10 jaar garantie op het one touch cleaning system
 
Waarom zou je dit onder garantie willen claimen? Ik neem aan dat de prijs van de tweedehands BBQ er ook naar was.

Als we allemaal lekker misbruik gaan maken van de coulance van Weber worden ze op een gegeven moment echt wel wakker en worden de regels vanzelf strenger zodat ze ook niet meer coulant zijn bij echte twijfel gevallen.
 
Ik heb ook laatst dit luchtsysteem vervangen op mijn oude weber.
Ik heb hem, heel lang geleden, wel nieuw gekocht.

Het is NOOIT in mij opgekomen om dit als garantie te claimen voor de simpele reden dat ik zoiets als normale slijtage zie.....
 
Ben ik dan de enige die een versleten rotor van een grasmaaier ziet?  :-S
 
Nosmo zei:
Waarom zou je dit onder garantie willen claimen? Ik neem aan dat de prijs van de tweedehands BBQ er ook naar was.

Als we allemaal lekker misbruik gaan maken van de coulance van Weber worden ze op een gegeven moment echt wel wakker en worden de regels vanzelf strenger zodat ze ook niet meer coulant zijn bij echte twijfel gevallen.

+1
 
Bidle zei:
Nosmo zei:
Waarom zou je dit onder garantie willen claimen? Ik neem aan dat de prijs van de tweedehands BBQ er ook naar was.

Als we allemaal lekker misbruik gaan maken van de coulance van Weber worden ze op een gegeven moment echt wel wakker en worden de regels vanzelf strenger zodat ze ook niet meer coulant zijn bij echte twijfel gevallen.

+1
Ik heb nooit de intentie gehad om het echt bij Weber te claimen. Maar het valt wel degelijk onder garantie. Alleeen maar 10 jaar en daar ben ik al overheen volgens mij. Dus ik snap de reactie van sommige mensen niet omdat ik een 2ehands dat ik daarom geen rechten zou hebben. Mijn inziens een beetje kort door de bocht. Garantie blijft garantie toch?
 
Eddeped zei:
Bidle zei:
Nosmo zei:
Waarom zou je dit onder garantie willen claimen? Ik neem aan dat de prijs van de tweedehands BBQ er ook naar was.

Als we allemaal lekker misbruik gaan maken van de coulance van Weber worden ze op een gegeven moment echt wel wakker en worden de regels vanzelf strenger zodat ze ook niet meer coulant zijn bij echte twijfel gevallen.

+1
Ik heb nooit de intentie gehad om het echt bij Weber te claimen. Maar het valt wel degelijk onder garantie. Alleeen maar 10 jaar en daar ben ik al overheen volgens mij. Dus ik snap de reactie van sommige mensen niet omdat ik een 2ehands dat ik daarom geen rechten zou hebben. Mijn inziens een beetje kort door de bocht. Garantie blijft garantie toch?

Volgens mij staat er ergens in de voorwaarden dat de garantie beperkt is tot de eerste eigenaar, dat zie je bij wel meer producten.
Stel dat ze er dan ook geen periode van 10 jaar aan gegeven zouden hebben, zouden ze ooit 1 apparaat verkopen zou dat daarna voor altijd onder garantie vallen, dat zou geen enkel bedrijf vol kunnen houden.

Ik ging er eigenlijk al vanuit dat je de openingspost met een  ;) bedoelde :D
 
Ik denk dat je altijd moet proberen te claimen. Doe je dat niet dan loop je misschien iets mis.

Ik denk echter dat dit gewone technische levensduur slijtage is en dat je waarschijnlijk, nul op rekest krijgt.

Iets anders is, is dit een model van een OT of een OTP? En wat voor model is jet vervangende systeem?

Want mijn buurman en ik hebben onze OT en OTP vergeleken en dan kom je tot een aspan vs schotel, een scharnierend rooster vs vast rooster en een metalen met aluminium oxide gepoederde One Touch systeem voor de gewone OT en een roestvrijstalen versie voor de OTP.
 
Eddeped zei:
Bidle zei:
Nosmo zei:
Waarom zou je dit onder garantie willen claimen? Ik neem aan dat de prijs van de tweedehands BBQ er ook naar was.

Als we allemaal lekker misbruik gaan maken van de coulance van Weber worden ze op een gegeven moment echt wel wakker en worden de regels vanzelf strenger zodat ze ook niet meer coulant zijn bij echte twijfel gevallen.

+1
Ik heb nooit de intentie gehad om het echt bij Weber te claimen. Maar het valt wel degelijk onder garantie. Alleeen maar 10 jaar en daar ben ik al overheen volgens mij. Dus ik snap de reactie van sommige mensen niet omdat ik een 2ehands dat ik daarom geen rechten zou hebben. Mijn inziens een beetje kort door de bocht. Garantie blijft garantie toch?


Je geeft het zelf al aan, waarschijnlijk al over de 10jr. Daarbij dus niet eerste eigenaar. Dit is met name omdat oneigenlijk gebruik dan weer een lastig onderwerp kan zijn. Daarnaast valt die bij mij onder de noemen slijtage onderdelen.
Kort door de bocht of niet,..... ieder zijn mening toch en per slot verrekening was je daar naar op zoek toch!?  :) :p ;)
 
Jeroenvanarkel zei:
Ik denk dat je altijd moet proberen te claimen. Doe je dat niet dan loop je misschien iets mis.

Ik denk juist altijd dat je re?el moet zijn en niet iemand anders voor jouw oude spullen moet op laten draaien.
Maar verder ga ik niet op dit topic in, lijkt mij veel verstandiger.....
 
Nosmo zei:
Waarom zou je dit onder garantie willen claimen? Ik neem aan dat de prijs van de tweedehands BBQ er ook naar was.

Als we allemaal lekker misbruik gaan maken van de coulance van Weber worden ze op een gegeven moment echt wel wakker en worden de regels vanzelf strenger zodat ze ook niet meer coulant zijn bij echte twijfel gevallen.

ReneR zei:
Ik denk juist altijd dat je re?el moet zijn en niet iemand anders voor jouw oude spullen moet op laten draaien.
Maar verder ga ik niet op dit topic in, lijkt mij veel verstandiger.....

+1
 
Op die ome touch zit trouwens maar 2 jaar garantie alleen ketels 10 jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan