BasBQ
Beef en Steak

Zou het passen?

Van Lieverlee

Vuurmaker
Berichten
51
Nu ik sinds een week een nieuwe weber 57 heb ben ik dol enthousiast aan het kijken wat ik er allemaal mee kan doen. Vanavond zijn we ook maar even langs de Ikea gereden voor onderandere de rvs braadschalen en het ribråck.
Nu hadden ze helaas niet de nieuwe gietijzeren koekenpan ‘vardagen’ niet liggen. Een ronde pan van 32cm. Wat ik me afvraag is of deze niet ook mooi in het GBS systeem van Weber past. Dat is zo’n 30cm breed, maar met een beetje geluk hangt de pan er mooi in (hij kan altijd op het rooster staan natuurlijk. Deze pan is namelijk de helft goedkoper dan de bakplaat van weber zelf.
Het is slechts een overpeinzing, maar wellicht interessant.
Tips voor andere mogelijke ideeën wat mogelijk zou zijn zijn welkom!

B54C06CF-13E2-4039-A568-BD3A462D3340.jpeg
 
Je hoeft hem niet in het gat van je rooster te zetten, hij kan er ook gewoon bovenop. Werkt net zo goed, misschien zelfs beter omdat je dan kan spelen met de warmte zones in je bbq.
 
@ Van Lieverlee. Ik deel uit ervaring de mening van Frits. Ik heb de weber plaat 1x in het GBS rooster gezet. Nog tijdens het aanmaken van het gerecht eruit gehaald. Plaat werd te heet.
Ik zou wel kijken naar de dikte van de pan.

Als je het op prijs stelt, meet ik je vanavond de maten en dikte van de weber plaat op
 
Dat is een mooie pan. Komt die ook van de ikea? Zelf geen ervaring met de Weber plaat maar als hij schappelijk geprijsd is zou ik het gewoon proberen. Zoals je zelf, en anderen, al zeggen: als het niet in het gbs systeem past zet je hem gewoon lekker op het rooster.
 
Mooi pannetje
De volgende foto word als tie vol ligt op de Q?😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan