Vandaag de beurt aan wat spareribs
Ditmaal een zoete variant omdat ik al een tijdje maple syrup had staan.
Ik moest dus eerst even gaan googlen met wat ik zou doen. Uiteindelijk twee Engelse recepten gevonden en daar wat info uitgehaald
Ribbetjes ontdooid,bijgesneden en besloten noskos spareribs rub erop te doen,deze werd aanbevolen omdat ik iets wou met een zoet tintje.
De glaze dan;
Online zag ik diverse dingen waaronder bastard suiker in de siroop inkoken.
Kreeg het idee van cola droogkoken en dat je daarna een smurrie zag
Dus ik heb dat een beetje probeert en kreeg een niet al te stevig sausje.
Maar prima om vandaag te gebruiken.
De monolith op 110graden continu en gaan met de ribben, uurtje of 2.5. Daarna 2 uur in de folie. Met de glaze en wat boter. Op het laatst de glaze lekker uitgestreken op de ribben.
Tussendoor even wat groente in de vorm van zoete aardappel in de braadpan op de inductie plaat. Beetje Fleur de sel, peper,uienpoeder en paprikapoeder.
De ribbetjes waren lekker zoet.
Volgende sessie ga ik pittige ribben maken
Om half6 alles klaar en dan hier wat fotos :
Ditmaal een zoete variant omdat ik al een tijdje maple syrup had staan.
Ik moest dus eerst even gaan googlen met wat ik zou doen. Uiteindelijk twee Engelse recepten gevonden en daar wat info uitgehaald
Ribbetjes ontdooid,bijgesneden en besloten noskos spareribs rub erop te doen,deze werd aanbevolen omdat ik iets wou met een zoet tintje.
De glaze dan;
Online zag ik diverse dingen waaronder bastard suiker in de siroop inkoken.
Kreeg het idee van cola droogkoken en dat je daarna een smurrie zag
Dus ik heb dat een beetje probeert en kreeg een niet al te stevig sausje.
Maar prima om vandaag te gebruiken.
De monolith op 110graden continu en gaan met de ribben, uurtje of 2.5. Daarna 2 uur in de folie. Met de glaze en wat boter. Op het laatst de glaze lekker uitgestreken op de ribben.
Tussendoor even wat groente in de vorm van zoete aardappel in de braadpan op de inductie plaat. Beetje Fleur de sel, peper,uienpoeder en paprikapoeder.
De ribbetjes waren lekker zoet.
Volgende sessie ga ik pittige ribben maken
Om half6 alles klaar en dan hier wat fotos :