BasBQ
Beef en Steak

Zoek de verschillen: KJC2 en Bastard '22 L

 

Knoopje413

Sprokkelaar
Berichten
37
Goedemiddag!
Al enige tijd ben ik moed (en spaarcenten) aan het verzamelen om een mooie kamado aan te schaffen. Bovenaan de lijst staan de KJC2 en de Bastard 22 L.

Ik ga de 16e een workshop doen met verschillende kamados. Wat zijn voor deze 2 modellen de grootste minpunten om op te letten, en vergeet ik eventueel nog een waardig model in dezelfde prijsklasse?

Groeten en prettig weekend!
 
Geen idee wat de verschillen zo direct zijn, maar zeker de garantievoorwaarden met mekaar vergelijken.
 
De kleur 😅
 
De kamado joe heeft geen charcoal basket als ik me herinner. Maar wel weer een asla inplaats van de kick-ash basket.
Basterd heeft een stoer onderstel, die van kamado joe is wat.. ouderwets.
Maar smaken verschillen

Ik zou voor aanschaf altijd een goede bbq zaak opzoeken om ze naast elkaar te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Monolith classic pro 2 met een Black Friday deal. Iets duurder, wel heel compleet geleverd. Maar inderdaad, gewoon zelf ervaren waren je het meest blij van wordt in een bbq zaak.
 
Ik wacht ook black friday deals even af. Twijfel ook tussen bastard en kamado joe. Ik neig wel naar kj maar die zijn toch net een tikkeltje duurder.

Nu hopen op een aantrekkelijke deal
 
Ik wacht ook black friday deals even af. Twijfel ook tussen bastard en kamado joe. Ik neig wel naar kj maar die zijn toch net een tikkeltje duurder.

Nu hopen op een aantrekkelijke deal
Precies, goeie deals zijn altijd welkom! Al sluit ik niet uit dat er met een echt goede deal eventueel zelfs een 3 komt. Vind de Slōroller, de hoogte, de aluminium tafeltjes en het robuuste onderstel wel echt waardevolle toevoegingen. Maargoed, eerst de 16e eens aan het werk met dit mooie speelgoed!
 
Ik wacht ook black friday deals even af. Twijfel ook tussen bastard en kamado joe. Ik neig wel naar kj maar die zijn toch net een tikkeltje duurder.

Nu hopen op een aantrekkelijke deal
Overigens, de goedkoopste Bastard '22 L is momenteel 1250, de goedkoopste KJ C2 is momenteel 1299, dus het verschil is wel echt minimaal en in mijn ogen verwaarloosbaar alleen al gekeken naar de garantievoorwaarden.
 
Als je zelfs een KJ3 mee neemt, dan kun je BGE en Primo ook meenemen... 😁

Ikzelf zou niet meer voor Kj durven te kiezen. Je hoort en leest over veel problemen. Topvent, gasket, kitranden, afbrokkelend keramiek, slowroller etc etc. Wordt allemaal onder garantie vervangen, maar niet opgelost.
 
Nou om terug te komen op dit topic. Gisteren een hele avond mijn handen mogen laten gaan over een KJC3 tijdens een workshop bij het BBQ Experience Centre in Roosendaal. Laat daar nou vandaag de Black Friday deals online gekomen zijn met de Classic 3 voor onder de 1700 euro. Het prijsverschil nog altijd 500 euro met een KJC2 , maar het onderstel, de zijtafels en de slōroller zijn mij al aanzienlijk wat waard, dus ik denk dat de keuze gemaakt is...

Overigens wel een eervolle vermelding voor hun deal op de Monolith Pro Classic 2.0 voor 1000 euro. Gisteren tijdens de workshop de mensen op die barbecue wel wat teveel zien worstelen. Misschien menselijke invloed, maar denk toch dat het Team Rood wordt.
 
Net gaan kijken, de KJC2 voor €1190. Ik zou haast de KJC1 inruilen hiervoor :ROFLMAO:
Zaterdag ga ik naar BBQ Ex in België met een vriend kijken die een kamado wil aanschaffen. Hopelijk laat ik mezelf niet verleiden.
 
Ik zag net super deals bij bbq experience center. Ik wacht nog even de andere deals af, maar vrees dat ik voor de bijl ga en een kj classic 3 ga halen 😁


Mocht iemand een ander mooi dealtje vinden, hoor ik het graag
 
Kom net bij BBQ Exp Centre vandaan, heb mezelf dermate weten te bedwingen dat het een Classic II is geworden met wat gietijzeren roosters, een hoes, een meater en nog wat overige essentials. Kan niet wachten de fik erin te steken!
 
Ik heb de super deal van de KJ classic 3 met accessoires besteld.
Word vrijdag geleverd.

Zaterdag maar wat buikspek maken :)
 
Ik heb de super deal van de KJ classic 3 met accessoires besteld.
Word vrijdag geleverd.

Zaterdag maar wat buikspek maken :)
Ik was enorm verleid hetzelfde te doen. Ding is dat ik in het voorjaar de tuin ga aanpakken, hem ergens wil inbouwen. Als dan het nieuwe onderstel en de zijplanken er weer af gaan, kan ik de 500€ verschil voor mezelf niet meer echt rechtvaardigen. Inmiddels elders al een soapstone, dutch oven en wat gietijzeren pannen besteld 😁
 
Het is wel logisch dan..beetje zonde van het geld natuurlijk. Die speksteen wil ik later ook nog kopen 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan