BasBQ
Beef en Steak

Zelfbouw collega

Joris

Kooltjesharker
Berichten
122
Een collega van me is kort geleden op huwelijksreis naar Amerika geweest (Missisipi, New Orleans, Louisiana enz). Hij heeft daar de nodige broodjes PP naar binnen gewerkt. Nu kwam ik afgelopen week de kantine binnen en was ie een broodje aan het maken en vertelde erbij dat als ze die broodje hier zouden verkopen je heel wat geld zou kunnen verdienen. Mijn interesse was gewekt :) en dan ging het mij niet zozeer om het geld verdienen danwel om wat er op zn broodje zat. Daar was ik dus snel achter, hij had geprobeerd van hamlappen (die heel lang op hadden gestaan) een soort PP te maken. Tsja dat moest dus anders in mijn ogen.

Ik heb m dus uit gelegd hoe ik (wij) dat dus doen op de BBQ en dat het resultaat dan vele malen beter is dan uit de pan/oven. Nu wil het geval dat wij (collega en ik) allebei nog een oude gastank hadden staan op de zaak om evt een buiten kachel van te maken. Dus ik vraag aan m waarom hij daar geen smoker van bouwt. Dat had ik dus beter niet kunne zeggen. Om een lang verhaal kort te maken...

Hij is diezelfde dag na het werk meteen begonnen en vroeg de volgende ochtend of ik ff wilde komen kijken of ie het goed deed. Nu ben ik geen expert en heb ik al mijn kennis van internet maar ben toch maar ff gaan kijken. Hij was niet helemaal goed begonnen maar heb m een paar tips gegeven en hij heeft het e.e.a veranderd en het begint voorzichtig aan iets te worden.

DSC_1077.jpg


DSC_1075.jpg


DSC_1074.jpg


DSC_1076.jpg


Ik heb mijn gastank aan hem gegeven zodat ie ook een firebox heeft. Hij is igg heel fanatiek en ik denk dat er over een paar weken een lekker procureur(tje) vanaf gaat komen. Ik houd jullie iig op de hoogte.

Thanks 4 watching.

 
Leuk man. Hij is wel heel erg enthousiast!
 
Hier ff een kleine update over de stand van zaken tot nu toe.

Het gaat niet echt hard ivm tijdgebrek maar er is aan de firebox gewerkt.

DSC_1217.jpg


DSC_1216.jpg


DSC_1215.jpg


Ik moet zeggen, hij heeft wel zn best gedaan op de luchtschuif.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Zo, dat is inderdaad geen half werk! Ben benieuwd naar het eindresultaat als dit een voorproefje is :D
 
:eek: Mooi! ik hoop dat de luchtschuif niet teveel gaat klemmen als'ie warm wordt!
aan de andere kant, dan heb je ook niet veel lekkage...
Maar zie ik het goed dat je een huwelijk gesloten hebt tussen een gasfles en een lpg tank?
lijkt wel een andere tank als uit je vorige foto's  :-\
 
Het is idd even afwachten wat er gebeurd als ie warm is gestookt.

Het is dezelfde tank als op de eerste foto van dit draadje rechts onderin staat.

Goed opgemerkt Kobold. Wordt idd een huwelijk tussen een lpgtank en een gastank. Is een bastaard BBQ  ;)
 
Ik ben benieuwd! Hou het allemaal nauwlettend in de gaten...
 
Hoe is het met dit project.
Ben wel nieuwschierig of ie al brand.
 
Ben ik zelf eigenlijk ook benieuwd naar :p

Heb het er vrijdag nog ff met mn collega over gehad. Hij is ondertussen nog op vakantie geweest en heeft niet zoveel tijd om er aan te werken. Ik heb met hem afgesproken dat ik hem binnenkort wel een zaterdag kom helpen.

ik houd jullie op de hoogte.
 
En jawel hoor het is gelukt. Het duurt ff maar dan heb je ook iets.

Zie hier het eind resultaat:

DSC_1802.jpg


DSC_1867.jpg


DSC_1868.jpg


DSC_1869.jpg


DSC_1870.jpg


Ik ben benieuwd hoe dat ie het doet in de praktijk, er zullen misschien nog wel wat aanpassingen aan gedaan moeten worden.

Hij is nu nog maagdelijk wit maar dat zal wel snel veranderen.

 
Mooi wit is niet lelijk.
Ziet er goed uit,en nu de fik er in.
 
Die is echt cool, heel mooi gemaakt.

Is het de bedoeling dat je op R2D2 ook kan roken?
 
Ziet er super uit
 
Dat is een aardige smoker geworden zeg! Ben net als Frits benieuwd naar de functie van het onderste vat.
 
Doet ie het ook?

Al ie zijn werk doet zoals ie eruit ziet, moet het helemaal goed komen.
 
Wat een gaaf ding. Vind het eigenlijk wel heel stoer dat witte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan