BasBQ
Beef en Steak

zelf cold smoke generator maken

Ik heb het gewoon met een stukje ijzerdraad aan elkaar gevlochten (had toevallig heel dun rvs-draad van m'n bijenkasten ) Komt ja bijna geen kracht op

4f50dc18fd16892da9a3e4a07538d934.jpg
 
@Little foekje.

Zo zie je dat er voor de meeste problemen wel een slimme oplossing is. :)

@Frank.

Mooi gemaakt, ik ga er zelf ook maar eens een in elkaar knopen.  =D> !
 
Zeker hans. Heeft ie netjes gedaan. Handelen naar de mogenlijkheden. Mischien kwam me vorig berichtje wat aanvallen over maar zo was t niet bedoelt. Alleen tin is niet iets om ligt op te vatten als schadelijke stof. De tinne soldaatjes worden niet voor niets meer gemaakt. Zelfde als lood. Mensen denken er vaak te ligt over zijn geen stoffen om makelijk over te denken.
 
Little foekje zei:
Zeker hans. Heeft ie netjes gedaan. Handelen naar de mogenlijkheden. Mischien kwam me vorig berichtje wat aanvallen over maar zo was t niet bedoelt. Alleen tin is niet iets om ligt op te vatten als schadelijke stof. De tinne soldaatjes worden niet voor niets meer gemaakt. Zelfde als lood. Mensen denken er vaak te ligt over zijn geen stoffen om makelijk over te denken.


Helemaal met je eens.  :) !

Ik ben zelf ook wel eens behoorlijk niet goed geworden bij het gieten van gesmolten lood bij het maken van ballast blokken.
Je bent soms te onzorgvuldig maar het is een goede waarschuwing voor de volgende keer.

Grts, 

Hans.
 
Ah ok duidelijk.
Snap idd dat de temp van het roken zelf laag moet zijn maar idd ging het om het smeulende gedeelte die langs het tin komt.
maar ben idd ook van mening dat tin niet zo best voor je is.

ik zie er hier ??n die heeft het met popnagels vastgezet. ook een idee.(beetje halverwege de de pagina)
http://ronkulas.proboards.com/thread/183/meat-smoker

heb er zelf ook nog ??n in de computer gezet.
word van een geperforeerde rvs plaat. en denk ook vast maken met rvs popnagels.
210x210x30mm zo heb ik bijna 1,5m aan branduren.





 
Netjes gemaakt man erg duidelijk.

Ik denk alleen als je gaat nagelen ipv lassen dat het het beste is om de hoekjes der in te laten en alleen een snede gebruikt. Zo kan je je overig "vlees" ombuigen en daar de nagel in zetten
 
Ja klopt. dat had hij op die site ook gedaan. (zie hieronder)
alleen ik vond dat er niet zo mooi uitzien. die dubbele hoeken. laat ook weer minder lucht door.
dus denk dat ik hem gewoon strak tegenelkaar aan buig. het heeft verder niks te houden tuurlijk.

die schotjes hebben dan wel aan de onderkant en aan de zijkant een lipje om vast te poppen. miss tegen "brand" overslag inde hoeken. maar miss laat ik die zijkantjes ook wel weg. iets nettere look. maar als het niet werkt omdat hij overslaat moet het wel.



 
Terug
Bovenaan Onderaan