BasBQ
Beef en Steak

Zaterdag mijn 1ste bbq, raad en hulp gevraagd

 

Borsalino

Vuurmaker
Berichten
61
Komende zaterdag gaat mijn eerste bbq van start en wil niet afgaan als een gieter.
Vroeger wel gebbq maar dat was gewoon wat vlees op de gril smijten en Kees was Klaar.

Het is op een gasbbq, weet het, maar ben mindervalide en wil het makkelijk houden.

Het menu;
Lookbroodjes op een alu schaal, temperatuur?

Gamba's a la Plancha op de vlakke plaat en de plancha lichtjes inoli?n, temperatuur bbq?

Courgette-paprika en aubergine op de vlakke plaat of de geribbelde?

BCChicken op een Barbecook houder, kip inoli?n met Bertolie olijfolie en dan inwrijven met Tandoori kruiden, is mijn vrouw gek op, de vleugeltjes in het begin alufolie errond of op het einde tegen verbranden, temperatuur en hoelang moet ik rekenen op een forse Mechelse Koekoek?
Heb 2 Fantast Ikea termometers. Kerntemperatuur?
Ga Kriekbier gebruiken en vanaf de start van de lookbroodjes Cherry chips.

BBQ Worst dan zou ik voor een andere reuksensatie Apple chips gebruiken.

Dan een dikke snede Rundskroon met Pecan chips. Kerntemperatuur?

Als toetje geschilde Appel en klokhuis eruit in een alu schaaltje omwikkeld met alu folie met kaneel, suiker (voor mij zonder suiker) en welke boter?
Bakboter of goede boter?
Hoe lang ongeveer op de bbq?

Daar niemand alcohol drinkt alcoholvrije Mojito, gisteren proef gemaakt en gelukt;
Sprite zero, munt, limoen en gecrust ijs, was hemels...........................................zoet genoeg, dus rietsuiker is overbodig mag ik toch niet eten.



Graag raad.
 
Van wat ik zo snel lees, lijkt me de temp op het rooster rond de 175. Voor het bakken van het brood, bakken op de plaat, beer can chicken allemaal geschikt
 
Maar hoelang moet ik rekenen dat dat Koekoekske klaar is, tis dat de gerechten elkaar juist opvolgen?
 
Een normale kip (1.2 - 1.3 kg) duurt bij mij op 175 graden iets van 60 tot 80 minuten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan