Beef en Steak

Zalmfilet met huid

marijn_donders

Tondelzoeker
Berichten
19
Vandaag even wat simpeler, mooie zalmmoot op huid.
Bastard op 100 graden, stuk appelhout en gaan.
Vond hem net iets te droog, volgende keer wat vocht in de lekbak? Of gewoon de temperatuur nog lager?

137701.jpg


137710.jpg


137733.jpg


137738.png
 
Droog is wat te ver doorgegaard 48-50 graden is een mooie kerntemperatuur.

Op een plankje bij ca 160 graden ben je met 20-25 minuten een heel eind
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
+1, je kerntemp is aan de hoge kant.

Ik weet niet of het de foto is die vertekend, maar de vis lijkt mij vrij dun, dat kan er mogelijk voor zorgen dat de lezing van de sensor minder betrouwbaar is.
 
Het was een vrij dunne moot inderdaad. Ik wilde wat voorzichtiger zijn omdat mijn vrouw nog borstvoeding geeft, vandaar de hogere temp. Ik neem jullie tips mee voor de volgende keer!
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Terug
Bovenaan Onderaan