BasBQ
Beef en Steak

Zalm-op-een-plankje

MaartenR

Tondelzoeker
Berichten
19
Het is even geleden, maar alsnog verslag:

Vorige week om deze tijd bestelde ik wat plankjes via dit forum, en 2 dagen later ging de deurbel:
IMG_20210818_161711.jpg

IMG_20210818_161949.jpg

Prachtig! Haast jammer om ze te verbranden.
Toch mijn plan doorgezet en 2 filetjes zalm bij de visboer gehaald.
IMG_20210818_180521.jpg

Ik heb erg getwijfeld over de 'smaakmakers'. Ik houd erg van het pure product, niet teveel zooi erop want ik wil het ding zelf gewoon graag proeven. Als het veel meuk nodig heeft om lekker te maken, waarom koop je dan een duur stuk vlees/vis? Maar toch werd ik overtuigd door Noskos op Youtube. Dus 1 stuk kreeg de Bobby Flay (met 5-spice) behandeling, de ander wat viskruiden. Gezellig samen op een voorgeweekt plankje.
IMG_20210818_181952.jpg

Dit keer had ik met het ontsteken van de briketten iets meer geduld, en waren ze wel goed warm en kon het plankje flink gekieteld worden.
IMG_20210818_182232.jpg

Na 16 minuten maar eens de deksel eraf. De zoete plak precies 50 graden C, de andere mocht nog even blijven liggen
IMG_20210818_184033.jpg

Ik moet zeggen dat ik enorm verrast ben door Bobby Flay's zalm. Ik was eigenlijk bang dat ik het stukkie zou vernachelen, maar het was echt heel erg lekker.
Een volgende keer mag er nog iets meer mosterd op, en wellicht wat minder basterdsuiker, want het zoete overheerste wel een beetje. Maar dat maakt het waarschijnlijk ook zo lekker. Verder lekker sappig en flaky.
Op 1 of andere manier kan ik niet meer foto's toevoegen. Datalimiet? :eek:
 
IMG_20210818_184521.jpg
Yes! Het gaat nog! Ik holde er wel mee naar binnen, want het was zachtjes aan het regenen.
Het andere stukje was ook lekker, en daar kon ik de rooksmaak beter proeven. Wellicht werd die wat minder 'gehinderd' door het smaaklaagje.
IMG_20210818_185238.jpg

Al met al een zeer geslaagde sessie. Dit smaakt naar meer!
 
Mooie stukken zalm gemaakt en er weer een smaak ervaring bij en al bedacht hoe je de volgende run gaat doen 👍🏻
 
Mooie stukken zalm inderdaad, en als je 2 mootjes hebt, waarom zou je het dan niet proberen met 2 verschillende smaken?
Top sessie geweest zo te zien
 
Plankje past precies. Frits weet wel wat hij afzaagt....;)

Maar zonder flauwekul. Lekker stukje zalm klaar gemaakt. Had ik graag wat van geproefd. :p
 
Lekker hoor had ze allebei gelust 😋💪🏻
 
Lekkere zalm, had ik best gelust!
 
Terug
Bovenaan Onderaan