BasBQ
Beef en Steak

Zalm op een plankje

 
 

Tom

Kooltjesharker
Berichten
169
Hoi allemaal, het is alweer even geleden dat ik iets gepost heb dus leek mij een mooi moment om ook weer eens iets te maken wat ik nog niet eerder had gemaakt.

Zalm op een cederhouten plank naar het recept van NasQ ( Bobby Flay Zalm).
Eerst de zalm ingesmeerd met mosterd en basterdsuiker en daarna op de Q met een directe opstelling.
het duurde ongeveer een half uur tot ik een kerntemperatuur had van 55 graden.
het smaakte goed dus ga dit zeker vaker maken😁.
D948BF92-BE1C-4B0A-BC7E-62F7E3CE9B88.jpeg

4F27E795-740A-49E6-B3D6-0CDE02E44944.jpeg
8860FAB0-7167-444E-91B3-ADC50E548B53.jpeg
FC84B715-E525-42C8-9170-7F43FAA7A43C.jpeg
 
Missie geslaagd. Tevreden eters naar ik aanneem.
 
Ziet er netjes uit, paste maar net op’t plankie 😊
 
Ik denk dat hij beter had gestaan in High and Fast, maar het ziet er niet minder goed uit. Lekker hoor
 
In mijn ogen de smakelijkste manier van bereiden die er is :)
Ja het bevalt mij ook zeker goed.
Plank is wel erg dik en kwam niet heel veel rook vanaf misschien de volgende ronde een dunner plank gebruiken?
 
Ja het bevalt mij ook zeker goed.
Plank is wel erg dik en kwam niet heel veel rook vanaf misschien de volgende ronde een dunner plank gebruiken?
Had je het plankje in water laten weken? Kan ook van invloed geweest zijn dan
 
Ja het bevalt mij ook zeker goed.
Plank is wel erg dik en kwam niet heel veel rook vanaf misschien de volgende ronde een dunner plank gebruiken?
Heter stoken dan krijg je rook genoeg.
 
Heb hem even naar High & Fast gezet. En altijd lekker hoor die Bobby F.
 
Ja het bevalt mij ook zeker goed.
Plank is wel erg dik en kwam niet heel veel rook vanaf misschien de volgende ronde een dunner plank gebruiken?
Het plankje gaat bij mij altijd direct boven de kolen.
 
Het plankje gaat bij mij altijd direct boven de kolen.
Had ik ook maar misschien de temperatuur dan niet hoog genoeg? durfde ik niet boven de 180-200 graden te laten gaan omdat ik bang was dat ie misschien zou uitdrogen.
 
Ik let nooit zo op de temperatuur bij het roken met een plankje maar zorg voor een lekker goed brandend vuurtje plank een uur of wat goed onder dompelen (steen er op of zo) en dan op het vuur als het begint te roken de vis er op meest na een minuut of tien a vijftien als de eiwitten naar buiten gaan komen is ie klaar. (eigenlijk al ietsje te ver)



plankje gebruik ik maar één hooguit twee keer. (onderkant plankje na één maal gebruik)

 
Laatst bewerkt:
Ik let nooit zo op de temperatuur bij het roken met een plankje maar zorg voor een lekker goed brandend vuurtje plank een uur of wat goed onder dompelen (steen er op of zo) en dan op het vuur als het begint te roken de vis er op meest na een minuut of tien a vijftien als de eiwitten naar buiten gaan komen is ie klaar. (eigenlijk al ietsje te ver)
Thnx zo ga ik het de volgende x ook doen.
Misschien was ik nog wat te voorzichtig haha.
Jouw zalm op een plank ziet er ook goed uit😁👍🏼.
 
Terug
Bovenaan Onderaan