Beef en Steak

Zalm op een Cedar plankje

Bidle

Gemarineerd
Nu ik bijna klaar ben met de Steven&Me sessies zal ik hier (dit gedeelte) weer vaker te vinden zijn. Vandaag zalm op het plankje dat hier vaker voorbij komt en scoort thuis altijd goed.

Was weer erg lekker.

Alles verzamelen en de zalm prepareren.

2014-09-22 Cedar wood Salmon 01 by Bidle, on Flickr

2014-09-22 Cedar wood Salmon 02 by Bidle, on Flickr

Bidle05 klaar maken en gelijk het verhoogde rooster even uitproberen. Eerste deel van de zalm uit de koeling gehaald want vrouwlief wil hem iets verder doorbakken. Sta ik rustig de foto te maken, zie ik ineens een snuitje,.......  de brutaliteit. Ze durfde verder niks, dus was gelijk weer vertrokken. :)

2014-09-22 BGE Medium 08 by Bidle, on Flickr

2014-09-22 Cedar wood Salmon 05 by Bidle, on Flickr

En beginnen maar,.. na een 4 minuten de andere erbij op. Zodra de tweede ~42 is, kan alles er af.

2014-09-22 Cedar wood Salmon 06 by Bidle, on Flickr

2014-09-22 Cedar wood Salmon 07 by Bidle, on Flickr

En klaar zijn we weer dus lekker smullen:

2014-09-22 Cedar wood Salmon 08 by Bidle, on Flickr

2014-09-22 Cedar wood Salmon 09 by Bidle, on Flickr

Tweede bordje:

2014-09-22 Cedar wood Salmon 10 by Bidle, on Flickr

2014-09-22 Cedar wood Salmon 11 by Bidle, on Flickr

Het was weer lekker en leuk!!  :D

Kunst!

netjes  :)

Ceriel zei:
Jij ook altijd met je foto's.... Zalm is uit de vriezer!  :D

Thx,... hoezo uit de vriezer? Volgens mij is alle zalm sowieso op de boot al ingevroren, maar deze had ik 'vers' (refresh) gekocht.

Aaah, jammer,.... hoopte al weer iets te leren. :)

Succes morgen!! Hier morgen een maaltijdsalade van de Appie. :(

Heel erg lekker!
Afgelopen weekend hier met de buurtjes een bbq sessie gedaan, en had ook de zalm van de cedar plank (alleen de mosterd variant van de website van Noskos) en die viel ook zeer in de smaak.
Vrouwlief was het er over eens dat deze lekkerder was dan zalm uit menig restaurant. Tsja, daar ga ik toch wel weer van glimmen  :D

Mooie plaatjes weer!  Welke kerntemperatuur had de eerste zalm als de tweede 42 was?  En hoe lang ligt jouw zalm met zijn 42 graden in de rook?  Ik zit zelf  altijd  een  stukje hoger qua  temperatuur dus vroeg me dat af.

Dat ziet er (weer) heerlijk uit zeg! Het zal niet meevallen om je poes daarbij weg te houden :)

Heel veel sterkte vanavond met je appiesalade.

structor zei:
Mooie plaatjes weer!  Welke kerntemperatuur had de eerste zalm als de tweede 42 was?  En hoe lang ligt jouw zalm met zijn 42 graden in de rook?  Ik zit zelf  altijd  een  stukje hoger qua  temperatuur dus vroeg me dat af.

Geen idee, ik leg ze altijd na elkaar erop. De laatste paar x meet ik de temperatuur ook niet. Heb het even gemeten omdat het een nieuwe Q is, dus voorlopig weer even wennen.

El Fumarole zei:
Dat ziet er (weer) heerlijk uit zeg! Het zal niet meevallen om je poes daarbij weg te houden :)

Heel veel sterkte vanavond met je appiesalade.

Dat zal idd even afzien zijn, maar woensdag mezelf weer trakteren op een entrecote!!! :D

AUW, dit doet pijn, wat ziet die zalm er ontiegelijk lekker uit! De rest ook trouwens

Volgende keer even die dunne stukjes dubbel vouwen, dan is je filet wat egaler van dikte en drogen die stukjes niet uit tov de rest ;)

noskos zei:
Volgende keer even die dunne stukjes dubbel vouwen, dan is je filet wat egaler van dikte en drogen die stukjes niet uit tov de rest ;)

Bedankt voor de tip!! Heb normaal altijd moten die wat gelijker zijn qua dikte, maar deze tip is erg welkom. Vond het al zonde. :)

Terug
Bovenaan Onderaan