BasBQ
Beef en Steak

Zalm op cederhout met roasted potatoes van het ei

 
 

maussie1982

Pitmaster
Berichten
519
Al enige tijd heb ik cederhouten plankjes in de kast liggen waar ik nog nooit iets mee gedaan heb, vandaag vond ik het eens tijd worden. Daarbij heb ik wat stukken aardappel geroosterd, helaas waren ze iets te gaar of te groot om in zijn geheel goed te kunnen pletten.

image-147.jpg


Eerst 45 min op 190 indirect, vervolgens geplet en daarna ingesmeerd met olijfolie en bestrooid met zeezout. Vervolgens nog direct op het rooster gelegd.
image-148.jpg


En na een 15 min indirect, hierbij het resultaat.....heerlijk!!
image-149.jpg


Op het rooster, 17 min 190 graden. Medium bge is echt wel een stuk kleiner dan een L!
image-150.jpg


image-151.jpg


image-152.jpg


Niet van de Q maar wel heerlijk, een avocado salade met geitenkaas
image-153.jpg
 
Zalm is altijd lekker en salade met geitenkaas smaakt ook lekker.Ziet er goed uit.
 
Ja, zo krijg je een baksteen nog wel lekker! Er zit bacon door de sla ;)
Geintje hoor, ik had het hele maal echt goed kunnen eten, heerlijk!
 
mooie gerechten, jammer dat je aardappels iets te gaar waren, maar wel weer een goede reden om ze opnieuw te maken
 
Super salade zeg, mooi mooi!
 
Er zijn mensen die zeggen dat hij maar 1 maal te gebruiken is maar sommige gebruiken hem meerdere keren, max 3. Ik heb hem afgewassen en weer ff op de W indirect laten drogen. Ziet er nog goed uit voor een 2de ronde.

aemkei zei:
yum!
Kan je die plankjes meerdere keren gebruiken?
Of is dat een one shot?
 
maussie1982 zei:
Er zijn mensen die zeggen dat hij maar 1 maal te gebruiken is maar sommige gebruiken hem meerdere keren, max 3. Ik heb hem afgewassen en weer ff op de W indirect laten drogen. Ziet er nog goed uit voor een 2de ronde.

aemkei zei:
yum!
Kan je die plankjes meerdere keren gebruiken?
Of is dat een one shot?

Nice! Anders is het wel een duur zalmpje  :-X
 
Zit de salade hier onder een vergrootglas te bestuderen.

Maar om het staren te vereenvoudigen, heb je ook een overzicht van de samenstelling van deze salade?
 
aemkei zei:
Nice! Anders is het wel een duur zalmpje  :-X
Die van Axtschlag zijn idd niet goedkoop, maar de genootschapsplankjes vallen goed mee van prijs hoor.

Ik gebruik ze in elk geval maar ??n keer, ik stook ze dan ook altijd goed op, als ik er mee klaar ben zijn ze vederlicht geworden :)
 
altijd leuk om een keer te maken zalm op plankje, en die salada ziet er prima uit !
Hier ook 1 keer per plankje.  Hergebruiken kan ik wel schudden, maar ik heb dan ook een goedkopere dunnere variant
 
Boldeagle zei:
Hergebruiken kan ik wel schudden, maar ik heb dan ook een goedkopere dunnere variant

Dit is idd een wat duurdere variant, heb meerdere in mijn handen gehad bij martijn. Ik ga het een volgende keer gewoon weer proberen, ze zien er immers nog goed uit!
 
ik gebruik de genootschaps plankjes en ze gaan bij mij ook maar 1 keer mee.

Ik wil gewoon geen risico lopen met bacterieen enzo
 
Als je ze na gebruik afspoelt en nog ff op de Q legt kan het mij niet voorstellen dat je nog gevaar loopt. Maar goed, begrijp je achter liggende gedachte.
 
Dat wordt een dure bezigheid dan..... Volgens koken op hout zijn ze meerdere keren te gebruiken. Ik doe dat en dat gast prima. Goed afspoelen (nee geen sop!)  Voor eenmalig gebruik zou ik persoonlijk van die houten vellen gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan