BasBQ
Beef en Steak

Zalm koud roken op de OTP 57

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Goedemorgen Q'ers!

Net naar de sligro geweest om een heerlijke zijde zalm te halen. Omdat dit de eerste keer is dat ik koud zalm rook en niet het risico durfde te nemen om meteen een hele zijde te doen. Heb ik deze door de helft gedaan zodat we morgenavond gewoon zalm uit de pan eten. Ook geen straf dacht ik.

Gisteren is mijn CSG binnen gekomen en heb ik mezelf getrakteerd op een fileermes ( Van 95 voor 30, kon 'm niet laten liggen )..


Daarna, zoals ik net zei naar de Sligro gegaan voor een heerlijke zijde zalm, meteen dille toppen meegenomen om deze eventjes met de vijzel te kneuzen.


Nu ligt onze grote vriend lekker in de pekel te badderen tot een uurtje of tien vanavond. Heb late dienst op kantoor dus dat komt goed uit! :)



p.s Sander72, ik zie jouw topic tegemoet he kerel :p
 
Zekers Rolaanndd, komt goed!

Is dat een mes van Solicut? Heb ik een groot koksmes van... super!

Succes met je mooie project!
 
Is inderdaad een mes van Solicut, ligt heerlijk in de hand. De winkel waar ik hem heb gekocht haalde deze serie uit het assortiment, dus ze gingen echt voor dumpprijzen weg.

Heerlijk mes! Ligt prima in de hand :)
 
succes, ben benieuwd naar je ervaringen
 
en... mooi aan het drogen nu? mijn zalmpjes liggen in de pekel nu!
 
Ik ben lekker aan 't werk en mijn zalmpje ligt nog heel even in de CSG thuis te roken... Gisteravond begonnen, maar omdat ik het niet aandurfde met de wind buiten heb ik hem in de garage gezet met het rolluik van de garage op een klein kiertje.  (Wat dus resulteerde dat de hele bijkeuken ook lekker naar rook, rook)

Zal de foto's morgen eventjes (inclusief eindresultaat) posten! :)
 
Met enige vertraging zal ik de foto's er vandaag of morgen op gooien!

Man man man.... Wat was dit lekker
 
Lekker op een toastje met wat roomkaas ofzo? Vertel... of beter, laat zien! ;)
 
Nou daar zijn ze hoor, het vervolg!

Net voor het uit de pekel halen zag het er zo uit:



Vervolgens even droog gedept, hier is te zien dat de dille echt in het vlees getrokken is zo lijkt het wel. Hij is zo 24 uur de koelkast in gegaan:


Omdat ik het niet aandurfde met de wind buiten heb ik de Q, zoals eerder al gezegd, in de garage gezet haha. Thermometertje ter controle op het rooster gelegd.


Vervolgens na een uur of 4 voor het eerst gekeken:


Daarna lekker ingepakt, omdat ik dus geen vacuum-machine heb. Zo heeft ie lekker in de koelkast gelegen


Huid eraf gesneden en beginnen te trancheren. Wat was dit mooi!




En daar lag het dan... Heerlijk op een getoaste boterham met rucola, wat peper en een beetje mayonaisse. Echt wauw gewoon! Iedereen was er thuis verschrikkelijk content mee! :) Dus dan ben ik ook blij.

 
Super Rollaanndd... ziet er zalig uit!

Fijn snijden ook zeker met je mooie mes?

Gefeliciteerd met dit mooie project!
 
Sander72 zei:
Super Rollaanndd... ziet er zalig uit!

Fijn snijden ook zeker met je mooie mes?

Gefeliciteerd met dit mooie project!

Als een heet mes door boter...  Jij ook proficiat natuurlijk he, hoe beviel de dille?
 
Op het oog fantastisch maar nog niet geproefd... zaterdag denk ik...  ;)
 
Toch ben ik wel benieuwd waar om er bruine suiker op moet, kan iemand mij dat vertellen ????
 
Dit is om het zout te neutraliseren, althans dat heb ik van horen zeggen... :)
 
Rolaanndd zei:
....althans dat heb ik van horen zeggen... :)

Jaja, dus eerst zelf zeggen, en dan horen zeggen... zit je soms in de politiek?  :p
 
Ja..  :>

Morgen een nieuwe zijde halen en deze roken voor kerst en nieuw :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan