Was maar weer eens tijd voor zalm, mede na afgelopen zondag, maar hoe.
Gelukkig hebben we YouTube en Noskos.
De eerste vraag. Wat te doen met het plankje, wel of niet voorweken?
Hier het forum afgezocht, in de filmpjes van Noskos de ene keer voorwerken / de andere keer niet.
Dan maar half om half
De tweede vraag.
Waar week ik het plankje in? Dit omdat er een porseleinen schaal een keer een wedstrijd had verloren
Gelukkig had ik plastic zakken.
Dacht dat het een waterballet zou worden omdat ik het plankje op saté prikkers wilde leggen en de punten vast sterker zouden zijn dan het plastic.
Maar het kwam goed
Met een gietertje voorzichtig het water tot net hoger dan de onderzijde van het plankje geschonken en een glas erop
Maar nu de zalm.
Geen bruine suiker, ook niet bij de buurtjes dus het werd
Had de 5 spice voorbij zien komen op één van Noskos filmpjes.
Krieltjes binnen in de pan gedaan, tijd om het ei aan te steken naar 150 graden en het plankje met de zalm erop
Na 5 minuten de temp verhogen, zat snel op de 200 graden dus de schuiven weer dichter gedaan en na 15 minuten de zalm maar eens controleren.
Nog onder de 50 graden, dus tijd om de aardappeltjes (met de vriendjes mayo en curry) en de salade op het bord te doen.
Mooi op tijd terug, zalm was klaar dus hebt bord op.
2 stukkies voor @rno
2 stukkies, op het plankje laten liggen, en naar de buurtjes gebracht. Ziet er toch leuk uit op het plankje van het genootschap.
Ik heb er van genoten.
Van over de schutting kwam voortreffelijk.
Gelukkig hebben we YouTube en Noskos.
De eerste vraag. Wat te doen met het plankje, wel of niet voorweken?
Hier het forum afgezocht, in de filmpjes van Noskos de ene keer voorwerken / de andere keer niet.
Dan maar half om half

De tweede vraag.
Waar week ik het plankje in? Dit omdat er een porseleinen schaal een keer een wedstrijd had verloren

Gelukkig had ik plastic zakken.
Dacht dat het een waterballet zou worden omdat ik het plankje op saté prikkers wilde leggen en de punten vast sterker zouden zijn dan het plastic.
Maar het kwam goed
Met een gietertje voorzichtig het water tot net hoger dan de onderzijde van het plankje geschonken en een glas erop

Maar nu de zalm.
Geen bruine suiker, ook niet bij de buurtjes dus het werd
Had de 5 spice voorbij zien komen op één van Noskos filmpjes.
Krieltjes binnen in de pan gedaan, tijd om het ei aan te steken naar 150 graden en het plankje met de zalm erop
Na 5 minuten de temp verhogen, zat snel op de 200 graden dus de schuiven weer dichter gedaan en na 15 minuten de zalm maar eens controleren.
Nog onder de 50 graden, dus tijd om de aardappeltjes (met de vriendjes mayo en curry) en de salade op het bord te doen.
Mooi op tijd terug, zalm was klaar dus hebt bord op.
2 stukkies voor @rno
2 stukkies, op het plankje laten liggen, en naar de buurtjes gebracht. Ziet er toch leuk uit op het plankje van het genootschap.
Ik heb er van genoten.
Van over de schutting kwam voortreffelijk.
Laatst bewerkt: