BasBQ
Beef en Steak

Zalm en een biefstuk

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Vandaag een simpele zalm voor de vrouw des huizes en een stukje vlees voor mezelf.

Dit keer de zalm maar weer eens gemaakt met mosterd en bruine suiker. De biefstuk enkel met peper en naderhand grof zeezout.


Eerst de zalm prepareren want die moet iets langer op de bbq. Met de buitenkant van een lepel is het makkelijk om de mosterd erop te doen en ook gelijk aan de zijkant. Vervolgens de bruine suiker. Dit doe ik zelf met een mes. Voor de zijkanten naast de zalm wat gooien en dan kun je het makkelijk van onder naar boven op de zalm smeren.
Ondertussen is de 01 lekker warm geworden.

2014-07-26 Salmon and steak 01 by Bidle, on Flickr


2014-07-26 Salmon and steak 02 by Bidle, on Flickr


2014-07-26 Salmon and steak 03 by Bidle, on Flickr


2014-07-26 Salmon and steak 04 by Bidle, on Flickr


2014-07-26 Salmon and steak 05 by Bidle, on Flickr


Stukje vlees lag al even te rusten,.. peper erop en na een paar minuten kan die ook op de BBQ. Heb de ventilatie gaten schuin boven de zalm,... voor mijn gevoel trekt het dan de rook een beetje weg van het vlees.


2014-07-26 Salmon and steak 06 by Bidle, on Flickr


2014-07-26 Salmon and steak 07 by Bidle, on Flickr


2014-07-26 Salmon and steak 08 by Bidle, on Flickr


Dan het vlees nog in de gaten houden en al snel kan het de plank op.  :D


2014-07-26 Salmon and steak 10 by Bidle, on Flickr


2014-07-26 Salmon and steak 12 by Bidle, on Flickr


2014-07-26 Salmon and steak 13 by Bidle, on Flickr



Het was weer lekker en plankje nagenoeg leeg  :p :

2014-07-26 Salmon and steak 14 by Bidle, on Flickr
 
Heerlijk!!

Mooie foto's ook!
 
Dat ziet er ff lekker uit!!
 
dat ziet er heerlijk uit, mooie foto's ook.
had je geen last dat je biefstuk naar vis smaakte? Ik heb dat 1 keer gedaan vlees en vis tegelijk op de bbq, dat doe ik dus echt nooit meer. Heb mijn biefstukje toen weg gegooid
 
Bedankt voor de complimenten!! Het was weer erg lekker.  :)


Leo zei:
dat ziet er heerlijk uit, mooie foto's ook.
had je geen last dat je biefstuk naar vis smaakte? Ik heb dat 1 keer gedaan vlees en vis tegelijk op de bbq, dat doe ik dus echt nooit meer. Heb mijn biefstukje toen weg gegooid

Nope, totaal geen last van. Wel dus de ventilatiegaten schuin boven de vis weg van het stukje vlees. Heb het idee dat dat erg veel scheelt.
 
oke dank je wel, ga ik dat nog maar eens proberen  :)
 
Vis en vlees samen op 1 q heb ik ook nog nooit geprobeerd. Kan dus toch!!
 
Ziet er goed uit, hier vandaag ook biefstukje op de bbq gehad helaas geen foto's
 
Dit lust ik ook wel hoor :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan