BasBQ
Beef en Steak

Zag door de stukken rundvlees de koe niet meer.....

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Hoi Bbq friends!

Ik was vanmiddag bij de Makro omdat ik dit weekend eindelijk eens voor mijn Koei wilde gaan en dus op zoek was naar een Brisket. Loop ik daar in die mega koude afdeling te zoeken naar een borst stuk maar helaas, na drie keer in en uit gelopen te zijn om steeds even op te warmen, geen borststuk te vinden. In al mijn onschuld dus een runder onderrib meegenomen omdat ik dacht dat zit onder en dus in de buurt van de borst.... Kom ik thuis en lees ik hier dat dit stuk gewoon bovenop zit!! Helaas dus geen koe voor mij dit weekend  :((
Maar goed, ik zie dat je van deze onder(of boven dus eigenlijk...)rib heel goed pulled beef kunt maken. Dan is het toch ook goed geschikt om er low and slow DO recepten mee te maken lijkt mij?
Graag jullie mening en eventuele andere opties voor dit stukkie rund.
Ik vind het zowieso lastig om te bepalen hoe ik al die soorten rundvlees het beste kan bereiden. Er liggen daar zoveel mooie stukken!
Heeft iemand daar advies of een linkje over? Daar zou ik heel blij van worden!

Groetjes Linda.
 
Ik zou er idd Pulled beef van maken... Recept ervoor is (natuurlijk) te vinden op www.bbq-nl.com  ;)
Ik heb 'em ook eens gemaakt volgens het brisket-recept op dezelfde site, ook lekker!

Ik vind de verschillende benamingen op het rundvlees ook moeilijk en sta me ook vaak te vergapen aan al die grote stukken vlees bij de Makro. Het voordeel voor mij is dat in Duiven het vlees gewoon in een wandkoeling ligt en niet in een inloopcel.....  :D
 
Het is met onderrib een beetje hit and mis hier, het ligt er een beetje aan van welk stuk het komt, ik heb hele sappige gehad, maar ook stukken die net rubber waren, geen doorkomen aan :(
 
Onderrib is het zelfde als "oma's draadjesvlees". Dus goed te bereiden als je het maar de tijd geeft.
Is geen standaard tijd voor. De een is gaar in anderhalf uur, de ander moet wel 5 uur stoven.
 
Grappig ik stond deze week met exact hetzelfde stuk vlees in me handen bij de makro in delft. Weet iemand toevallig of ze daar brisket verkopen?

Ik ben nieuwsgierig naar de foto's Lin!
 
Waar wil je foto's van dan?
Van mij in de koelcel van de Makro?  ;)

Het stukkie rundvlees ligt nu in de diepvries en zal zeer binnenkort worden
omgetoverd tot waarschijnlijk pulled beef of misschien wel stifado.
Die foto's zal ik wel plaatsen!
 
stifado is ook niets mis mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan