BasBQ
Beef en Steak

Yakitori Spiesjes!

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
In principe stond er al een week lang Bavette Rollade op de planning. Helaas een klein kinkje in de kabel mbt de Platesetter.
Uiteraard kan de bavette gewoon direct gegrild worden, maar dat was niet mijn plan en dat heb ik dus ook niet gedaan.

Het eitje moest aan en dus in allerijl recepten voor simpele yakitori spiesen opgezocht. Ik kwam uit bij Noskos die o.a. zijn eigen Tare bereidde, Challenge accepted!

Bij gebrek aan alles en alles te overhaast geregeld te hebben kwamen er slechts 4 spiesen uit. Geen probleem ook dat telt.. de ingrediënten van de Tare gehalveerd en koken maar.

Tot op dit moment blijft de grote vraag waarom mijn Tare niet dik en stroperig is geworden. De enige manier om dit enigszins te redden was allesbinder... (sorry allemaal, ik had het ook graag anders gezien). Mochten er suggesties zijn hoor ik dat graag.

Ondanks alles mocht het de pret en de smaak zeker niet drukken. Het smaakte voortreffelijk. Zelf mijn vrouw (die komt bij vlees vaak niet verder dan: “jawel, het smaakt wel”) riep nu: “wow, dit is echt super lekker”.

Missie volbracht! Nieuwe platesetter en door naar de Bavette!

TARE:
Mirin
Sojasaus
Bruine basterdsuiker
Lente-ui
Knoflook

De kipdij heel basic gehouden met alleen wat peper, zout en knoflookpoeder.

70CC645F-8ECA-4072-BF46-FFFA9194650F.jpeg

A22F43C0-0944-4F5B-9BB1-8B25522DD009.jpeg

B90DAB02-13BC-4AFD-B560-BC0F0B7AD431.jpeg

F3BDDE01-0433-4139-A2CF-C21AA6482015.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die spiesjes zien er erg smakelijk uit! Ik denk dat ik die ook had gelust.
Kom maar door met de foto’s van de bavette!!
 
Lekker idd die spiesjes!, waarom het niet stroperig is die tare, tja, kan aan verhouding liggen of ook de temperatuur misschien.......heb dit zelf nog niet gemaakt.....maar het was goed te nassen toch 🔥 👍
 
Lekker man, kom maar doorrrrr!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Die Tare (yakatori saus noem ik t) heb ik ook meerdere keren moeten maken met andere verhoudingen en al dan niet langer inkoken om de juiste viscositeit te krijgen. Oefening baart kunst, alhoewel ik nu niet meer de verhoudingen zou weten🙈.

spiesjes zien er erg goed uit!! Mooi om die hagelnieuwe kamado vies te zien worden 😎
 
die zijn goed gelukt ! mooie en lekkere vervanger van de bavette. En die komt vast en zeker ook nog wel een keertje ! 💪:)(y)
 
Het water loopt me uit de mond. Zien er top uit. Ik weet niet wat voor soja saus je ervoor gebruikt maar sommige zijn wat dikker. Misschien maakt dat uit?
 
Wow.
Heerlijke spiesjes zeg. Zien er goed uit
 
Prima vervanging hoor vd bavette. Ziet er goed uit!
 
Dit ziet er heerlijk uit. Komt ook hier op het lijstje te staan.
 
Mooie spiesjes geworden en dan nog met andere woorden gewaardeerd door de vrouw 😊
 
Veel meer hoeft het voor mij niet te zijn. Bedankt voor het delen.
 
Dat zien er heerlijke spiesen uit. Lijkt me een heerlijk gerecht. Zal me er eens over inlezen. Denk wel dat dit een heerlijke lunch op kan leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan