BasBQ
Beef en Steak

Is dit wel de juiste plate setter..?

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Hallo allemaal,

Ik had dit ook al kort in mijn voorsteltopic gezet maar daar is het een beetje onder gesneeuwd denk ik. Afgelopen week voor mijn verjaardag een platesetter gekregen.
Nu staat er voor vanmiddag Bavetterollade op het programma, maar ik twijfel nog steeds of dit wel de juiste platesetter is.
26C7EAAC-1CF4-4895-B241-B7FBB84596CE.jpeg

C25EEBE0-A53B-4A01-93A2-9E80A2F6A166.jpeg
Ik heb een huis tuin en keukenmerk Kamado (zie het wel eens voorbij komen als ‘Patton’)
De vuurschaal heeft geen ringen die eraf kunnen. Hierdoor komt het rooster boven de viltrand uit.
Mijn vraag is: gaat dit goed? Bedekt de platesetter de kolen voldoende? Ligt het vlees zo niet te hoog?

Mocht dit echt niet kunnen dan moet ik maar eens overwegen om een nieuwe vuurschaal te kopen. Uiteraard hoop ik dat jullie ervaring zegt dat het (wellicht niet ideaal) maar wel gewoon goed moet gaan.

ben benieuwd wat jullie mening hierover is.
 
Het enige waar ik bang voor zou zijn is dat hij erin valt als hij verschuift.
 
Hij lijkt mij ook wat klein in omvang? Ik zie wel erg veel van de kolen nu. Bij mij is er rondom nog maar 1 a 2 cm vrij.

De hoogte zou geen probleem moeten geven, mits het deksel met het rooster er op nog gewoon dicht kan.

Wat anderen ook zeggen, kan hij er niet invallen als hij verschuift? Zou zonde zijn van het mooie stukje vlees wat er op ligt.

Is dit een platesetter die bij deze Kamado hoort? Of is het de platesetter van BGE?
 
Ik heb mijn besluit genomen, terug in de doos en retour. Mijn Kamado is 22”, de setter 21”.
Nu wordt er online nog een 22”/23” aangeboden. Diameter 51cm, diameter van mijn ei is 51,5cm.. kijken of dat beter gaat werken 🙈

helaas geen Bavette rollade dus vanavond
 
Je kan de bavette vanavond ook lekker grillen op direct vuur, ook heerlijk!
 
Bavette vanmiddag opgehaald bij de vleesboerderij hier in de buurt. Al het vlees is afkomstig van eigen gefokte Limousinekoeien. Met een klein steekje in mijn hart toch in de vriezer gegooid. Het worden Yakitori Spiesjes van Noskos vanavond. Foto’s volgen
 
Bavette vanmiddag opgehaald bij de vleesboerderij hier in de buurt. Al het vlees is afkomstig van eigen gefokte Limousinekoeien. Met een klein steekje in mijn hart toch in de vriezer gegooid. Het worden Yakitori Spiesjes van Noskos vanavond. Foto’s volgen
Die zij ook lekker. Ik zou de bavette directt grillen.
Mbt de platesetter. Ik heb geeen kamado, maar dit lijkt me niet de beste setting.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn besluit genomen, terug in de doos en retour. Mijn Kamado is 22”, de setter 21”.
Nu wordt er online nog een 22”/23” aangeboden. Diameter 51cm, diameter van mijn ei is 51,5cm.. kijken of dat beter gaat werken 🙈

helaas geen Bavette rollade dus vanavond

Doe jezelf een plezier en koop ineens zo een D&C systeem.
 
Doe jezelf een plezier en koop ineens zo een D&C systeem.
Heb ik naar gekeken, ziet er top uit. Alleen hebben ze die alleen in 21” dan ben ik bang dat ik een vergelijkbaar probleem gaan krijgen. Wellicht even verder zoeken naar een 22”
 
Terug
Bovenaan Onderaan