BasBQ
Beef en Steak

XXL bbq

B

Bjorn

Gast
Dag Allemaal,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een Amerikaans model bbq. Ik dacht even de laatste Landmann Black Dog 28 in Europa gevonden te hebben, maar helaas hebben ze een ander model opgestuurd en daarna natuurlijk niet meer te verkrijgen. in de USA zijn ze nog wel te verkrijgen maar er shipped niemand naar Nederland, helaas.
Nu mijn vraag, wie kan mij helpen aan info over een bbq te vergelijken met de Landmann Black Dog 28?
Grill oppervlak moet zo'n beetje 80 cm breed zijn en het kolen rek in hoogte verstelbaar en een afsluitbare kap, als er iemand is die weet of er mensen zijn die bbq's op maat maken dan hoor ik het graag.

Groet,
Bjorn
 
Even een linkje: http://amazingribs.com/bbq_equipment_reviews_ratings/grill/landmann-black-dog-bd28-charcoal-grill

Wat mij op valt, is het gebrek aan een luchtinlaat. Dat kan het sturen van temperatuur lastig maken. Verder geen ervaring mee.
 
Is een Weber Ranch kettle niks voor je ? Ze worden niet officieel geleverd, maar ik zie ze regelmatig op amazon.de of ebay uk opduiken. Ik weet niet of je een budget hebt want qua prijs zal dit wel anders zijn

Edit: zie net dat je gewenste BBQ rond de $500 zit. dat scheelt nogal met de weber. plaatdikte varieert van 0.8 tot 1,2 mm.
Misschien is een Grill'n Smoke BBQ iets voor je bijv de 7450 Grillvlak 4400cm2 (88 x 50cm) voor grofweg 300 eurie
 
Je zou ook bij Mike van Dutchbros Smokers kunnen informeren naar de big Texas grill.
Hij schijnt hier Mike v R te heten...  ;)

De ervaringen van gebruikers van het kleinere Landmann model zijn niet erg positief, zeker wat temperatuurbeheersing betreft. Waarom wil je per s? dit model?
 
Dag allemaal,

Bedankt voor jullie input.
Ik heb goede ervaringen met de Landmann Black dog 28 zowel qua grootte als temperatuur beheersing, helaas niet meer te verkrijgen.
Het is uiteindelijk de Dyna-Glo X-Large Premium Dual Chamber Charcoal Grill geworden, target levert gelukkig wel in Nederland, hij wordt morgen geleverd.
 
Bjorn zei:
Dag allemaal,

Bedankt voor jullie input.
Ik heb goede ervaringen met de Landmann Black dog 28 zowel qua grootte als temperatuur beheersing, helaas niet meer te verkrijgen.
Het is uiteindelijk de Dyna-Glo X-Large Premium Dual Chamber Charcoal Grill geworden, target levert gelukkig wel in Nederland, hij wordt morgen geleverd.

Ziet er wel mooi uit Bjorn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan