BasBQ
Beef en Steak

WSM upgrade

smokert

Stoker
Berichten
496
Deze ochtend mijn WSM maar een upgrade gegeven met wielen en een scharnier voor de deksel, zie hieronder het resultaat.  :D En zometeen spareribs en BCC erop.

5v2cuu.jpg
 
Echt schitterend die scharnier, hele mooi setup zo! Veel rook plezier!
 
Okay dan, je snapt dat je nu meer uitleg mag geven over hoe je die schanier erop heb gekregen om een dekselhouder te maken! Het ziet er erg goed uit!
 
santino zei:
Okay dan, je snapt dat je nu meer uitleg mag geven over hoe je die schanier erop heb gekregen om een dekselhouder te maken! Het ziet er erg goed uit!

Ik had eerst het idee om deze zelf te maken, maar toen kwam ik op http://unknownbbq.com deze kant & klaar tegen van RVS met een pin zodat je deze ook uit elkaar kan halen, helaas koste deze set wel 61 euro, maar ik ben er wel erg blij mee!
En voor de wielen heb ik op internet gezocht welke met 1 M10 bout vastgemaakt kon worden ipv de bouwmarkt variant met 4 en daarna een gat erin boren en klaar.
 
smokert zei:
santino zei:
Okay dan, je snapt dat je nu meer uitleg mag geven over hoe je die schanier erop heb gekregen om een dekselhouder te maken! Het ziet er erg goed uit!

Ik had eerst het idee om deze zelf te maken, maar toen kwam ik op http://unknownbbq.com deze kant & klaar tegen van RVS met een pin zodat je deze ook uit elkaar kan halen, helaas koste deze set wel 61 euro, maar ik ben er wel erg blij mee!
En voor de wielen heb ik op internet gezocht welke met 1 M10 bout vastgemaakt kon worden ipv de bouwmarkt variant met 4 en daarna een gat erin boren en klaar.

Link van waar je het scharnier kunt bestellen maar opgeslagen bij favorieten :)
 
dat ziet er goed uit.... wel een flinke prijs, dus ga der is over denken  :-O
 
dat ziet er top uit
 
Helemaal top
mag ik m namaken???? :D :D :D
 
Wat is nu het draaipunt? Die bout, of die pen? Of een dubbel draaipunt?

Of wordt die bout gebruikt om de twee delen van de steun die aan de smoker zit, tegen de steun van het deksel aan te klemmen? Zeg maar als instelling hoe zwaar je deksel open en dicht gaat?
 
dennis zei:
Wat is nu het draaipunt? Die bout, of die pen? Of een dubbel draaipunt?

Of wordt die bout gebruikt om de twee delen van de steun die aan de smoker zit, tegen de steun van het deksel aan te klemmen? Zeg maar als instelling hoe zwaar je deksel open en dicht gaat?

Die bout zit ertussen zodat je de deksel daar op 'klem' kan zetten, daarna moet je deze een klein stukje omhoog halen en de deksel kan weer dicht.
 
Ff voor mijn duidelijkheid, je bedoelt het deksel omhoog halen, niet de bout, neem ik aan?
 
dennis zei:
Ff voor mijn duidelijkheid, je bedoelt het deksel omhoog halen, niet de bout, neem ik aan?

Inderdaad de deksel, de bout hoef je voor de rest niets te doen want daar klemt deze alleen als de deksel open is zodat deze niet terugvalt, en de pin zit erop om de deksel eventueel los te maken.
 
Ik heb mijn WSM ook even onder handen genomen, vond de kleine zwenkwielen niet handig over straatwerk en omdat deze enkel aan de pootjes bevestigd zijn is de WSM niet super stabiel als deze is volgeladen. Nu zwenkwielen van 12,5cm eronder geplaatst en aluminium hoekprofielen om het geheel stabieler te maken.

bnNIbx6.jpg


iZgyJB2.jpg
 
Mooie meerwaarde! Staan ook op mijn to do lijst


Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan