Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou voor indirect met koude pizzasteen gaan. Ik weet niet of je hem koud of warm er ingezet hebt.. Maar als je ze rauw op het rooster legt krijg je ze er niet meer af als ze gaar zijn, en een voorverwarmde pizzasteen gaat hij te hard aan de onderkant en is de bovenkant nog te bleek. Ik ken wel meer deeg recepten die starten op een koude pizzasteen..Jammer dat het niet zo goed gelukt is, wel leuk om te proberen.
Denk dat je ze beter indirect zonder pizzasteen kan maken.
In een oven zou je ze ook niet op een pizzasteen maken.
Ik heb de steen 10 min voordat de worsten broodjes er op gingen er pas op gelegd. Dome temp 200cIk zou voor indirect met koude pizzasteen gaan. Ik weet niet of je hem koud of warm er ingezet hebt.. Maar als je ze rauw op het rooster legt krijg je ze er niet meer af als ze gaar zijn, en een voorverwarmde pizzasteen gaat hij te hard aan de onderkant en is de bovenkant nog te bleek. Ik ken wel meer deeg recepten die starten op een koude pizzasteen..
Dat gezegd hebbende heeft Frits jaren ervaring meer dan mij![]()
Ik vindt het niet jammer. Zijn allemaal leer momenten die de volgende keer weer kan mee nemen. Nieuwe ronde nieuwe kansenJammer dat het niet zo goed gelukt is, wel leuk om te proberen.
Denk dat je ze beter indirect zonder pizzasteen kan maken.
In een oven zou je ze ook niet op een pizzasteen maken.
De volgende keer ga ik het proberen.Het probleem van een pizzasteen is dat het de warmte anders doorgeeft dan gewoon op het rooster. Ligt de steen er te lang op geeft hij teveel warmte aan je deeg en verbrand de onderkant terwijl er boven nog niks is gebeurd. Ligt hij er tekort op zorgt hij ervoor dat de onderkant nauwelijks gaart terwijl dat bovenop wel gebeurd.
Leg gewoon een stuk aluminium folie op het rooster, eventueel ingesmeerd met een beetje boter doe daar de worstenbroodjes op. Dan komen ze er zeker makkelijk af.
Was lekker gehakt beetje flauw. Zelf schuld had in de pan beetje kunnen bakken had ik kunnen proeven.Leerzame sessie! Ik wil het ook altijd nog een x proberen! Hoe was de smaak verder?
Je pizzasteen altijd met je barbecue mee opwarmen. De meesten kunnen niet goed tegen grote thermische veranderingen en kunnen daardoor knappen.Ik heb de steen 10 min voordat de worsten broodjes er op gingen er pas op gelegd. Dome temp 200c
Het probleem van een pizzasteen is dat het de warmte anders doorgeeft dan gewoon op het rooster. Ligt de steen er te lang op geeft hij teveel warmte aan je deeg en verbrand de onderkant terwijl er boven nog niks is gebeurd. Ligt hij er tekort op zorgt hij ervoor dat de onderkant nauwelijks gaart terwijl dat bovenop wel gebeurd.
Leg gewoon een stuk aluminium folie op het rooster, eventueel ingesmeerd met een beetje boter doe daar de worstenbroodjes op. Dan komen ze er zeker makkelijk af.
Eigenlijk net zoals je het in een oven zou doen.Klein bakblikje kan trouwens ook goed ipv folie.