Beste lieden,
Kort verslagje van afgelopen weekend
.
Ik wilde al een tijdje mijn nieuwe vleeswolf uitproberen en kwam langs het mooie receptje van Nosmo (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12706.0)
Dat wilde ik ook wel eens proeven!
En er was behoefte aan malse kip dus dat konden we mooi combineren.
Dag van te voren mooie worsten gedraaid en de kip en filets in een pekel gezet van zout, basterd suiker, rozemarijn, tijm en laurier. (geen foto van dus is t wel gebeurd?)
Volgende dag de BOSS aangestoken, het weer bleef gelukkig ok dus starten was zo gepiept.
Eenvoudige rub (PeZo, paprika, ui, knoflook, rozemarijn,tijm) op de kip en een blik appelsap erin.
Worsten opgehangen en kip erin B-)
Na een uurtje of 2-3 in de appelrook konden de kipjes eruit, prima lunch! En door de pekel was
de kip boter zacht, heerlijk
Goeie voorraad.
Na een uur of 4 waren de worstjes zover, wat een smaak!
Dit is het laatste wat er vernomen is van de worstjes want ze waren gewoon te lekker...
Het was weer een goed weekend! Bedankt voor het kijken.
- Tim
Kort verslagje van afgelopen weekend

Ik wilde al een tijdje mijn nieuwe vleeswolf uitproberen en kwam langs het mooie receptje van Nosmo (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12706.0)
Dat wilde ik ook wel eens proeven!
En er was behoefte aan malse kip dus dat konden we mooi combineren.

Dag van te voren mooie worsten gedraaid en de kip en filets in een pekel gezet van zout, basterd suiker, rozemarijn, tijm en laurier. (geen foto van dus is t wel gebeurd?)

Volgende dag de BOSS aangestoken, het weer bleef gelukkig ok dus starten was zo gepiept.

Eenvoudige rub (PeZo, paprika, ui, knoflook, rozemarijn,tijm) op de kip en een blik appelsap erin.

Worsten opgehangen en kip erin B-)

Na een uurtje of 2-3 in de appelrook konden de kipjes eruit, prima lunch! En door de pekel was
de kip boter zacht, heerlijk

Goeie voorraad.

Na een uur of 4 waren de worstjes zover, wat een smaak!

Dit is het laatste wat er vernomen is van de worstjes want ze waren gewoon te lekker...
Het was weer een goed weekend! Bedankt voor het kijken.
- Tim