Beef en Steak

Workshop van het werk

mamajolijn

Pitmaster
De personeelsvereniging van mijn werk had bbq workshops georganiseerd. Er was alleen nog plek bij de gevorderden, daar heb ik mij gewoon in gebluft, zo gevorderd ben ik nog niet .

Vandaag was het zover. In de zinderende hitte hebben wij een 3-gangen menu klaargemaakt en gegeten.

Eerste gang was kabeljauw onder een korst op de rookplank. Op het bord afgemaakt met gekruimelde feta en tomatensalsa.
Tijdens het grillen van de ingredienten voor de salsa, ook alvast de ananas gebakken met kaneel, suiker en geflambeerd in cointreau.

Tweede gang was French Rack op een bedje van ui, appel en pastinaak afgemaakt met chimichurrie. De pastinaak is direct op de kolen geschroeid en daarna verder indirect gepofd.

En dan het toetje: Ananaspavlova. Een halve uitgeholde ananas gevuld met chocalatechip cookies, vanilleijs, de gebakken ananasstukjes afgetopt met merengue en nog even op de bbq gezet. Dit was voor 2 personen. Ik zat na 3 happen al zo vol, er pastte niets meer bij
Geen foto van op het bord, vergeten. Net als de ananasstukjes, die er maar los bijgegeten.

Het menu was fantastisch! En het is zowaar gelukt om alles netjes te maken. Het was alleen wel aanpoten om in 3 uur af te hebben.
Thuis uitbuiken.....
4e60c9dc892b94ca3bd7df5c3b10f63e.jpg
ec9b17e4e6c43e19602a9b0f2de54b22.jpg

20250613_154113.jpg

fc6f7eb726e7a77931d47b2cbbc1f060.jpg
aeb61d8909d2d16e4e8caa2481063954.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Wat een heerlijk teamuitje hebben jullie gedaan Jolijn!

Toetjes….. ik begeef me er nog zelden aan van de Bbq, ik kom dan werkelijk niet meer vooruit na al dat eten en drinken 😅

Wat leuk dat ze zulke teamuitjes organiseren!
Mooi resultaat ook, je kunt wel zien dat jij echt al een gevorderde bbq-er bent.

Terug
Bovenaan Onderaan