BasBQ
Beef en Steak

Work in progress

Mooi hoor ! ben benieuwd naar het eindresultaat, maar ik begrijp dat wij nog even geduld moeten hebben...
 
Heel mooi, ben benieuwd naar de primo met supermooie tafel.
 
Weer een stukje verder.

Workinprogress5.jpg


De tafel is nu bijna klaar, hij gaat nog een tweede keer in de olie en er komt nog een handvat aan, maar daar moet ik nog iets voor verzinnen.
 
Netjes hoor! Hier ligt de bouw tijdelijk stil ivm regen :(
 
@ struktor: Waarschijnlijk zaterdag pas :(
 
Ziet er netjes uit Piet, hoe hoog staat ie nu werkelijk boven de grond?
Als ik je foto zo bekijk staat ie vrij hoog, zou voor mij overigens ideaal zijn
 
Waar wil je dat handvat voor gebruiken Piet? Om echt te sjouwen, of om handdoeken aan te hangen of zo?
 
@Leo: Het bovenblad zit op 81 cm en het rooster van de primo zit op ongeveer 90cm. Dit zijn ongeveer de maten van een originele primo tafel.

@Dominique: Het wordt een handvat om te sjouwen, het blad zit te hoog om de tafel comfortabel op te tillen en te verplaatsen, zeker nu met het gewicht van de primo in de tafel. Ik heb ook al zitten denken aan een RVS rail aan de voorkant voor handdoeken en zo maar dat is een beetje van later zorg, er moet ook nog ergens een flessenopener op. ;)
 
Je hebt 'm er gewoon al in de tafel staan  :eek:
Ziet er goed uit Piet.

Wat weegt zo'n Primo XL nou Piet ?
Moet je hem straks telkens verplaatsen, of staat ie op een plek ?

Mac
 
Mac zei:
Je hebt 'm er gewoon al in de tafel staan  :eek:

How hard can it be? 8)

Mac zei:
Wat weegt zo'n Primo XL nou Piet ?
Moet je hem straks telkens verplaatsen, of staat ie op een plek ?

Zo'n primo weegt ongeveer 90kg, maar dat vind de tafel helemaal niet erg! ;)
Hij blijft op een plaats staan, maar hij zal af en toe wel even van z'n plaats moeten als we de stoep moeten vegen of zo.
 
Ziet er netjes uit. De afstand tussen de rand van de primo en het tafelblad lijkt best groot, komt dat door het scharnier?
 
Wat voor hout heb je gebruikt Piet? Ziet er uit als iets van hardhout.
 
Frits zei:
Ziet er netjes uit. De afstand tussen de rand van de primo en het tafelblad lijkt best groot, komt dat door het scharnier?

Klopt, ik heb globaal de maten van een originele primo tafel gebruikt, en dat is maar goed ook!
Workinprogress6.jpg



noskos zei:
Wat voor hout heb je gebruikt Piet? Ziet er uit als iets van hardhout.

De tafel is helemaal van meranti gemaakt omdat ik een beetje duurzame tafel wilde en niet te veel onderhoud. Mochten de metalen onderdelen gaan roesten dan worden die nog vervangen door RVS.
 
dit verduidelijkt voor mij ook gelijk een gedeelte van mijn vraag. Had je die niet uit kunnen sparen en daardoor je tafel hoger kunnen maken? Ik denk dat als je aan je tafel moet werken je wel een kromme rug krijgt.
Ziet er verder prachtig uit hoor, daar gaat het niet om
 
Ik denk niet dat ik deze tafel echt zal gaan gebruiken om voedsel te snijden of anders voor te bereiden. Dat doe ik wel in de keuken want dat is veel handiger.
Het wordt meer een plek om dingen klaar te zetten of weg te leggen en dan maakt de hoogte niet meer zoveel uit. Als het echt niet lekker werkt maak ik wel een sta kuil in m'n terras. ;)
 
Nog vergeten, de WGA past mooi naast de primo op de tafel!  8)

 
Terug
Bovenaan Onderaan