BasBQ
Beef en Steak

Wokken op de Weber

 

Ati

Stoker
Berichten
253
Bij ons zijn de meningen verdeeld. Moet je gaan wokken op de Q, en wat is hiervan de meerwaarde?
Ik persoonlijk zie er de meerwaarde niet van in. Voor wokken kan ik net zo goed (beter) de cadac gebruiken.  De kolen sluit je toch af met je wok, ze dienen enkel als brandstof. Sterker nog, ik denk dat het niet eens handig is te wokken op de Q, je kunt de temperatuur lastig regelen als er geen deksel op zit. Wat is jullie mening of hebben jullie misschien ervaring?
 
Ik heb geen ervaring met wokken op de bbq, maar zie er ook meerwaarde niet van.
 
Lijkt mij ook meer iets voor de "mooiweerbarbecuer"; eerst het vlees en tijdens het rusten hiervan rooster eraf, wok erop, en groentjes bakken....
 
Ik heb al eens gewokt op een Thai Stove, en dat ging echt super! Veel heter dan welke gasvlam die ik tot mijn beschikking heb.

2ef4d151a0a98473e2c68cc67528212e.jpg


O, en ik bedenk net, maar daar kan ik zo snel geen foto van vinden, ik heb ook eens gewokt op mijn grote firestarter. Helemaal volkieperen met cocosbriketten, de hele handel op mijn WGA gezet en gaan met die banaan.
 
Als je echt wilt wokken, heb je hitte nodig. Een Q of Cadac hebben te weinig vermogen; je bent alleen aan het roeren, totdat het een keer gaar is. Echt wokken is een kwestie van een paar minuutjes op een zeer hoge temperatuur. Naast mij ei en Puuur gebruik ik zelf de Jansberg wok: http://www.londenshop.nl/jansberg/wokbrander, die heeft een vermogen van 9,8 kW. en is ruimschoots voldoende! Met de mise en place ben ik langer bezig!  ;)
 
Ik heb de Weberwok een jaar of wat terug een keer gekregen, volgens mij ??n keer gebruikt. Ik zie het nut er ook niet van in.
 
Dominique zei:
Ik heb al eens gewokt op een Thai Stove, en dat ging echt super! Veel heter dan welke gasvlam die ik tot mijn beschikking heb.