BasBQ
Beef en Steak

Wokken op de kamado (Bastard)

Wokken in de Kamado of BBQ vraagt wel om een wok met steel. Of je moet goede vuurvaste handschoenen hebben. Welke toch onmisbaar zijn voor een beetje serieus BBQen. Ik gebruik een gietijzer wok welke wij al jaren in huis hebben. Liever gebruik ik ook een dunne met steel. Maar ja, voor die paar keer dat ik wok op de Q.... Het blijft wel een mooie show voor de gasten. Die kijken hun ogen uit als je lekker op het vuur aan het wokken bent. En idd, wokken op inductie slaat nergens op. De hapjespan geeft dan beter resultaat...

Met steel is idd handig, maar dan kun je het deksel niet sluiten. Geen idee of het bestaat voor een gietijzeren wokpan, maar soms heb je van die aparte stelen die je erop kunt klemmen.
 
Niet dat ik wok met een deksel erop maar je kan ook een deksel voor een wok krijgen.
 
Wokken op de bbq heb ik nog geen ervaring mee, maar wel wokken op een grote wok pit.
Anti aanbak pannen en gietijzeren wokken zou ik afraden. Anti aanbak omdat ze teflon bevatten en vaak alleen voor onderzijde verhitting met verdeling zijn ontworpen. En een gietijzeren blijft gewoon te lng te warm, die kun je niet ff laten afkoelen. Een deksel voor op de wok gebruik ik met veel gerechten maar voor 1 ding, als t eten klaar is en t is nog geen etenstijd dan kun je m afdekken. Maar kijkende naar de wokken van bge en bastard zie ik niet waar t prijsverschil in zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan