BasBQ
Beef en Steak

Wokbrander naast BBQ in buitenkeuken?!

 
 
 

Bucari007

Stoker
Berichten
286
Hallo Mede Carnivoren,

Ik ben mijn buitenkeuken aan het uitdenken en heb al een hoop inspiratie opgedaan hier op het forum. Het moet een meubel worden die onder een overkapping komt en zo'n 300x100 wordt met een houten onderstel en een betonnen blad.
Ik ben bang dat het 2 bladen van 150cm worden, aangezien het anders niet te tillen is, dit zal dan gekit moeten worden. Niet 100% wat ik zou willen, maar ik moet het voor mezelf wel realistisch houden.

Daarnaast wil ik een uitsparing voor mijn weber 57 hebben, maar wel met in het achterhoofd dat er in de toekomst ook makkelijk een kamado large (waarschijnlijk bastard) in kan komen. (Alle tips zijn welkom).

Daarnaast wil ik graag een wokbrander oid op gas ( https://wokgas.com/product/gas-wokb...ping-gasstel-industriebrander/?v=796834e7a283 ) hebben, om ook een pannetje saus/pasta oid buiten te kunnen maken, zonder hiervoor apart naar binnen te hoeven. (Ik weet het, dit kan ook allemaal op de bbq, maar een beetje gemak is wel fijn 😉 )

Hebben jullie ideeën/tips/adviezen hierover?
Idee is om uitsparing voor gasslang te maken in het beton en hem op het blad te zetten, maar misschien zijn er mede bbqers die hier ideeën over hebben?

Ik ben benieuwd! Alvast erg bedankt voor de moeite!

Ferry
 
Niemand ideeën? Was toch wel erg nieuwsgierig hoe jullie buiten "koken". Ik zou graag alles willen doen buiten. Zal nog even zelf ook verder zoeken op het forum!
 
Als ik een sausje oid wil inkoken doe ik dat meestal gewoon binnen omdat in m’n mooie pannen niet op de bbq wil hebben. Maar als ik het buiten zou willen dan zou ik mijn weber of mijn brikettenstarter gebruiken denk ik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Als ik een sausje oid wil inkoken doe ik dat meestal gewoon binnen omdat in m’n mooie pannen niet op de bbq wil hebben. Maar als ik het buiten zou willen dan zou ik mijn weber of mijn brikettenstarter gebruiken denk ik.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nee, mijn mooie pannen zou ik ook niet op de weber zetten, maar ik zou graag alles buiten doen en was benieuwd of er ook mensen zijn die naast de bbq een gasstel/gaspit/wokbrander oid nog los ernaast ingebouwd hadden.
 
Ik zou als je stroom in de buurt heb een tweepits inductieplaat inbouwen, zoiets als deze: https://www.via-direct.nl/exquisit-inbouw-inductie-kookplaat-2-pit.html

Vraagt 3500 Watt, is precies één groep van 16 A, maar alleen als je beide pitten vol aan heb staan.
Geen gezeur met gasflessen, veilig en daar kunnen de pannen van binnen wel op. En je bent de ruimte in de onderkast ook niet kwijt aan de gasfles, kan er weer een koelkast met bier in!

Kost wat, maar een gasbrander, gasfles, andere pannen en elke 5 jaar nieuwe slangen en drukregelaar kosten ook al aardig wat bij elkaar.

Onze keuken zit aan de tuinzijde, dus wij bereiden alles binnen voor, maar bij buiten bereiden zou ik voor zo’n oplossing gaan.
 
Ik zou als je stroom in de buurt heb een tweepits inductieplaat inbouwen, zoiets als deze: https://www.via-direct.nl/exquisit-inbouw-inductie-kookplaat-2-pit.html

Vraagt 3500 Watt, is precies één groep van 16 A, maar alleen als je beide pitten vol aan heb staan.
Geen gezeur met gasflessen, veilig en daar kunnen de pannen van binnen wel op. En je bent de ruimte in de onderkast ook niet kwijt aan de gasfles, kan er weer een koelkast met bier in!

Kost wat, maar een gasbrander, gasfles, andere pannen en elke 5 jaar nieuwe slangen en drukregelaar kosten ook al aardig wat bij elkaar.

Onze keuken zit aan de tuinzijde, dus wij bereiden alles binnen voor, maar bij buiten bereiden zou ik voor zo’n oplossing gaan.
Bedankt voor het idee.
Ik zou eens informeren bij mij zwager, die is wel goed met stroom. Ik ga mijn eigen vingers er noet aan branden 😉 ieder zijn vak.

De buitenkeuken komt tegen de muur van een vrijstaande garage, dus apart een nieuwe groep aanleggen wordt denk ik lastig, maar ik zal er zeker eens induiken!

Bedankt
 
Heb geen seperate wokbrander, maar wel o.a. een buitenkeuken met zijbrander in het arsenaal. Keuze te over ;)
 
Ik ben er al uit. Het wordt inderdaad een 2pits inductie inbouw. Stroompunten had ik al en dat is de mooiste oplossing in het betonnen blad. Kan ik mijn goede pannenset van binnen ook gewoon gebruiken. Bedankt iig voor het meedenken
 
Als aparte wokbrander / sauspan etc gebruik ik zelf een foker brandertje. Zeer fijne brander met veel power. Mocht je toch liever de wok op t vuur willen zetten.
00b71382be676bd84c52c13cd2d413cd.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan