BasBQ
Beef en Steak

Wok

Dat ben ik niet met je eens, ik heb de mijne ( zie hierboven) al 35 jaar. En hij wordt zeer intensief gebruikt. Ik denk dat hij mijn leven nog wel meegaat….
Mag ik jouw mening over de Craft Wok 731W316 als je m op internet opzoekt?
Waar en waarmee heb jij m ingebrand?
Ik heb alleen een (Weber-achtige) BBQ, een elektrische en een inductiekookplaat. Ik heb gelezen dat ie kan gaan roken door de restjes fabrieksolie. Mijn voorkeur zou uitgaan voor een kookplaat, maar om het nou binnen te doen........

Hoe vaak heb jij m ingebrand vòòr het eerste gebruik?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Dat ben ik niet met je eens, ik heb de mijne ( zie hierboven) al 35 jaar. En hij wordt zeer intensief gebruikt. Ik denk dat hij mijn leven nog wel meegaat….
Heb die " wijsheid " niet van mezelf .😄
Zoals ik al zei heb ik niet een stalen wok .
Ben tijdens mijn werk eens bij een chinese wok kok thuis geweest. Deze vertelde dat ze niet jaren mee gingen , maar daar worden ze ook wel zeer intensief gebruikt.
 
Mag ik jouw mening over de Craft Wok 731W316 als je m op internet opzoekt?
Waar en waarmee heb jij m ingebrand?
Ik heb alleen een (Weber-achtige) BBQ, een elektrische en een inductiekookplaat. Ik heb gelezen dat ie kan gaan roken door de restjes fabrieksolie. Mijn voorkeur zou uitgaan voor een kookplaat, maar om het nou binnen te doen........

Hoe vaak heb jij m ingebrand vòòr het eerste gebruik?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Die wok kan ik natuurlijk niet beoordelen, geen idee dus. Je kunt geweldig wokken op een weber-achtige bbq, als je een rooster hebt met een gat in het midden. Voor een inductieplaat heb je een wok nodig met een platte onderkant, tenzij je een plaat hebt ( die zijn er ook) met een wokplek erin.
Voor het eerste gebruik maak je je wok heel goed schoon met sop, heet water en een schuursponsje. Droogmaken op vuur, en dan direct inbranden. Eigenlijk net als met gietijzer. Ik zou je aanraden om in te branden op je bbq, want met inbranden ontstaat rook.
Ik denk dat ik mijn wok een keer of 3 heb ingebrand toen. En ook lekker in huis, want ik had geen bbq en geen buiten 😂. Andere tijden….Toen zette je gewoon een raam open.
 
Heb die " wijsheid " niet van mezelf .😄
Zoals ik al zei heb ik niet een stalen wok .
Ben tijdens mijn werk eens bij een chinese wok kok thuis geweest. Deze vertelde dat ze niet jaren mee gingen , maar daar worden ze ook wel zeer intensief gebruikt.
Tegen een Chinese kok kan ik niet op, hij had misschien dan ook wel een veel sterkere vlam om te wokken dan ik. Daar kan ik alleen maar van dromen 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Hoe kan ik dat het beste opwarmen op mijn kettle? Ik weet dat ik een soort oven kan creeeren als ik de deksel dicht doe, maar als ik een wok heb met een steel gaat dat niet. De enige manier waarop ik me kan bedenken om die temperatuur te bereiken is met een vortex-ring, maar die heb ik niet.
 
Deksel moet open blijven want je wil teringhitte!
https://www.coolblue.nl/product/552373/weber-gbs-grillrooster-57-cm.html je zou zoiets kunnen aanschaffen.
Of gewoon met klinkers een vierkantje leggen in je bbq, op maat van je wok en daar de kolen in. Lekker beetje fröbelen.
Snap ik, maar ik bedoel als je daaronder je kolen legt, hoe zorg je ervoor dat de hitte zo geconcentreerd mogelijk is?

Vandaar dat ik begon over een vortex ring. Maar zoals je zei kan je dat natuurlijk ook met een paar bakstenen doen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Ik zou, zolang je de wok alleen op de bbq gebruikt eentje nemen zonder platte bodem. Ik weet dat Monolith diverse wokaccessoires heeft voor de bbq. linkje naar Wokset en linkje naar wokhouder

Moet het alleen nog passen op je bbq.
 
Vandaag de wok er eens weer bij gehaald met mijn gietijzeren 9,5kw wok brander , werkt ook perfect. Ui paprika voor bij de broodjes hamburgers voor 20 man
20221008_133346.jpg
20221008_181455.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan